Trimite stirea ta !
ziarebotosani.ro
ZiareBotosani.ro
ZiareBotosani.ro
Nest Dorohoi
Zece sfaturi pentru a începe o dietă sănătoasă în 2018

Zece sfaturi pentru a începe o dietă sănătoasă în 2018

Adaugat de: Ziare Botosani
Categorie : Sanatate

Daca 2018 este anul in care ti-ai propus sa ai o dieta sanatoasa, aceste sfaturi te vor ajuta sa iti atingi scopul mult mai usor!

1. Mananca legume la fiecare masa. Daca cina ta este formata in mod exclusiv din legume, sfatul este perfect pentru tine! Include legumele la fiecare masa, nu doar seara. Incearca sa adaugi castravete in smoothie-ul de dimineata, iar in loc de gustarile cu biscuiti sau alti carbohidrati, incearca bucatele de morcov (o sa vezi ca sunt la fel de savuroase ca un biscuite, dar mult mai sanatoase pentru organismul tau!).

2. Tine minte: fiecare masa principala trebuie sa contina proteine, fibre si grasimi. Daca nu stiai pana acum, acestea sunt cele 3 componente esentiale ale unei diete echilibrate; ele ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange si iti dau senzatia de satietate! Alege sa introduci in gustarile zilnice nuci, avocado, mix-uri de seminte si ulei de masline.

3. O data pe zi mananca o salata. Fie ca e vorba de o salata de quinoa si fasole la pranz sau kale si dovlecel la cina, salata este cea mai sanatoasa alegere ca fel principal o data pe zi! Nu numai ca are un numar mic de calorii dar este si foarte bogata in fibre!

4. Transforma pranzul in cea mai bogata masa a zilei. Consumarea celor mai multe calorii in timpul zilei lasa destul timp pentru arderea acestora pana seara. Ia in considerare faptul ca pranzul ar trebui sa reprezinte cam 40% din totalul alimentelor consumate zilnic.

5. Mananca pana cand te simti 80% plina. Uita de regulile care te indeamna sa mananci tot din farfurie! In loc sa te opresti atunci cand ai terminat portia, mamanca incet si fii atenta la cum te simti, astfel incat sa lasi farfuria de-o parte atunci cand te simti satula, dar nu plina!

6. O data pe saptamana adopta o dieta vegana. Pentru a te incuraja sa mananci fructe, legume si cereal, alege-ti o zi a saptamanii in care sa fii vegana! Evitarea carnii, oualor si a produselor lactate te va face sa iti intrepti atentia spre mancarurile mult mai naturale si mai putin procesate pe care le recomanda majoritatea nutritionistilor!

7. Inlocuieste dulciurile procesate cu ceva mult mai natural. Studiile arata ca produsele care contin indulcitori artificiali iti provoaca o senzatie mai mare de foame, motiv pentru care vei ajunge sa consumi mai multe calorii decat ai fi facut-o in mod normal. Cat despre zaharul rafinat, cu cat mancam mai mult, cu atat vrem din ce in ce mai mult – dependent de zahar e cat se poate de adevarata! In plus, sunt destule articole care arata ca zaharul afecteaza ficatul si chiar inima. Deci in loc sa alegi bomboane, ciocolata sau prajituri, mananca la desert fructe (uscate sau proaspete).

8. Planifica-ti mesele. Alege o zi pe saptamana in care sa iti dedici cateva ore cumparaturilor si prepararii meselor pentru zilele urmatoare! Nu numai ca vei face economie de timp si bani, iti va fi mult mai usor sa iti urmezi dieta sanatoasa si sa nu mananci pe fuga semi-preparate.

9. Renunta la sare. Prea mult sodiu afecteaza tensiunea si, in plus, poate cauza retentia de apa. Incearca sa nu depasesti 2,400 mg de sare pe zi (sau 1,500 mg pentru rezultate optime) evitand mancarurile procesate cu concentratii mari de sodiu – asigura-te ca citesti ingredientele sosurilor si dressing-urilor pentru salate. Si nu adauga sare in preparate din obicei! Asezoneaza preparatele cu ierburi proaspete sau usturoi!

10. Rasfata-te o data pe zi. Nu renunta complet la nimic! A te abtine total de la poftele zilnice poate avea efecte negative si poate sa duca la senzatii de deprivare si chiar depresie! Recompenseaza-te din cand in cand cu o cantitate mica din dulciurile sau mancarurile tale preferate – o bucatica de ciocolata sau un pahar de vin nu au omorat pe nimeni! sursa: elle.ro

ZiareBotosani.ro

Sanatate: Alte articole din Botosani