„În lumea lui Creangă” - proiect tematic la Şcoala Primară Rediu, comuna Rădăuţi Prut - FOTO

„În lumea lui Creangă” - proiect tematic la Şcoala Primară Rediu, comuna Rădăuţi Prut - FOTO

Proiectul tematic, „În lumea lui Creangă” demarat de către doamnele învățătoare Pușcașu Mihaela și Matei-Popescu Luminița, cadre didactice la Şcoala Primară Rediu, comuna Rădăuţi – Prut, s-a desfăşurat în cadrul Cercului Pedagogic al Învățătorilor, zona Darabani, responsabili prof. Chirilă Marcel şi prof. Negru Claudiu. Cercul a avut ca temă „Utilizarea lecturii în dezvoltarea competențelor de comunicare în ciclul primar”

„Lectura rămane una din cele mai intense, mai educative şi mai răspândite activităţi pentru copilul preşcolar sau din ciclul primar. Cu cât copilul se apropie mai devreme de lectură cu atât mai importante şi mai durabile vor fi efectele ei în domeniul limbajului, al comunicării, al comportamentului şi al socializării lui. Prin activităţile acestui proiect, am dorit să le formăm copiilor un vocabular bogat în conţinuturi pentru vârsta acestora, să le îndrumăm paşii spre tainele cărţilor, copiii să se poată exprima liber, să îşi exprime propriile idei, sentimente, trăiri, să poată interrelaţiona mai uşor.”

Elevii claselor pregătitoare și a III - a de la Şcoala Primară Rediu, comuna Rădăuţi – Prut au intrat, timp de aproape două luni, în minunata lume a lui Creangă.

În cadrul proiectului tematic „În lumea lui Creangă” ei au desfăşurat activităţi care să le trezească interesul pentru lectură, folosind chiar şi mijloace didactice moderne precum: lecturi după imagini, realizare de cvintete, joc pro-contra.

Un moment important al proiectului l-a reprezentat excursia acasă la Ion Creangă, la Humuleşti, judeţul Neamţ, unde, sub îndrumarea muzeologului, elevii, părinţii şi cadrele didactice au intrat pe viu în lumea lui Creangă. Copiii, curioşi din fire au pus întrebări despre copilăria şi viaţa lui Creangă şi au fost fascinaţi de condiţiile de viaţă de atunci. Mai mult, copiii au vizitat „Parcul tematic Ion Creangă” unde s-au întâlnit cu personajele îndrăgite din poveştile marelui povestitor.

Întorcându-se acasă, fascinaţi de cele văzute, elevii şi părinţii au încercat şi chiar au reuşit să amenajeze o „cameră a lui Creangă” la Şcoala Rediu ce cuprinde covoare ţesute în stative, vechi de peste 100 de ani, componentele stativelor, lampi pe gaz, fiare de călcat cu jar, obiecte de fierărie, oale, căni şi străchini de lut, prosoape ţesute şi cusute şi chiar patul din scânduri, tip laiţă, cu zestre şi, mai ales covata salvatoare a iedului cel mic.

Punctul culminant al proiectului l-au reprezentat cele două dramatizări: „Capra cu trei iezi” - clasa pregătitoare şi „Soacra cu trei nurori” - clasa a III – a, care s-au desfăşurat în acest spaţiu şi care au fost prezentate, împreună cu celelalte activităţi în cadrul Cercului Pedagogic.

Menționăm că intreaga activitatea a proiectului a fost realizată cu ajutorul doamnei director prof. Mirela Luchian si a doamnei consilier educativ prof. Cristina-Luminița Ceică.

Stirea anterioara

Mare atenţie la „ofertele” de schimbare a contractului de furnizare electricitate şi gaze naturale! Poţi să fii victima unor practici înşelătoare!

Stirea Urmatoare

Sancțiuni de peste 6.000 de lei în urma unor controale ale Serviciului de Investigare a Criminalității Economice

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.