Incubatorul de Afaceri Dorohoi inaugurat în prezenţa subprefectului

Incubatorul de Afaceri Dorohoi inaugurat în prezenţa subprefectului

Incubatorul de Afaceri Dorohoi care va găzdui în final aproximativ 24 de IMM-uri, a fost inaugurat oficial ieri, 5 iunie. Inaugurarea a avut loc la ora 13:00, la sediului din strada 1 Decembrie, nr. 24, din municipiul Dorohoi, judeţul Botoşani, în prezenţa subprefectului Sebastian Tocariu, primarului Dorin Alexandrescu, directorului de programe socio-economice Mircea Mocanu şi administratorului Incubatorului de Afaceri Dorohoi, Angelica Manea.

Inaugurarea a început cu tăierea panglicii de către subprefectul Sebastian Tocariu, primarul Dorin Alexandrescu şi administratorul Incubatorului de Afaceri Dorohoi, Angelica Manea, moment urmat de o conferinţă de presă susţinută de aceştia.

„Este o onoare pentru mine să fiu astăzi la lansarea oficială a acestui proiect şi să constat încă o dată că înţelepciunea populară avea dreptate când a spus că omul sfinţeşte locul. Cu resurse puţine însă cu chibzuinţă şi cu ochii mereu pe oportunităţile care apar din fonduri europene şi din fonduri naţionale, se poate face ceva pentru dezvoltarea şi pentru bunul mers al lucrurilor. Iată că autoritatea locală se poate implica cu adevărat în dezvoltarea economică şi în sprijinul creării locurilor de muncă. Nu îmi rămâne decât să felicit pe domnul primar, echipa de proiect, consultanţii, organizaţiile implicate în derularea şi implementarea acestui proiect şi nu în ultimul rând să felicit acei primi beneficiari ai proiectului care vor crea locuri de muncă şi vor crea bunăstare în zonă.”, a declarat subprefectul Sebastian Tocariu.

Incubatorul de Afaceri Dorohoi este deschis prin colaborarea Primăriei Municipiului Dorohoi cu Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri, coordonator, şi a Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, implementator și va funcționa în cadrul Programului Naţional Multianual de Înfiinţare şi Dezvoltare de IncubatoareTehnologice şi de Afaceri.

„Pas cu pas se pot realiza lucruri importante, iar prin voinţa comunităţii şi prin voinţa oamenilor dintr-o comunitate se pot dezvolta locuri de muncă pentru un oraş. De aceea fac un apel către toţi cetăţenii, cei care doresc să facă afaceri, să vină în acest loc pentru că dacă vor beneficia de un spaţiu aici, vor avea un mediu prielnic prin care vor intra în această mare familie a incubatoarelor de afaceri din România şi din lume. Aici va fi o piatră de temelie pentru viitoarea industrie dorohoiană şi atât cât îmi va sta în putere voi lupta pentru acest lucru pentru că este într-adevăr absolut necesar ca şi această zonă a României să fie dezvoltată.”, a spus primarul municipiului Dorohoi, Dorin Alexandrescu.

Incubatorul de Afaceri Dorohoi este administrat de RomActiv Business Consulting și DAL Consulting şi are ca scop dezvoltarea şi dinamizarea mediului de afaceri în Municipiul Dorohoi si in regiune şi oferă spaţii de birouri, dar şi de producţie, dotate cu mobilier şi echipamente IT, acces la săli de curs şi conferinţe, la utilităţi şi servicii de telecomunicaţie.

„Incubatorul de Afaceri de la Dorohoi intră în familia celor peste 4000 de incubatoare de la nivel mondial, incubatoare care şi-au dovedit fiabilitatea, şi-au dovedit faptul că tinerii întreprinzători au nevoie de un ajutor şi incubatoarele de afaceri sunt centre care îi pot sprijini. Acest lucru nu ar fi fost posibil fără suportul guvernului dar în primul rând fără suportul şi fără dorinţa şi eforturile domnului primar pe care îl felicit şi îi urez putere de muncă şi în următorii ani, ca să dezvoltăm un alt ciclu şi să ne vedem la un al doilea ciclu de incubare. În momentul de faţă intrăm într-un ciclu de incubare care sper ca peste trei ani de zile să dea roade şi să pună Dorohoiul pe harta antreprenoriatului.”, a explicat directorul de programe socio-economice, Mircea Mocanu.

Prin acest proiect se oferă firmelor incubate alocaţii financiare nerambursabile pentru costurile de început şi pentru utilităţi, consultanţă de specialitate, precum şi fonduri de promovare. Singurul cost al firmelor incubate va fi o taxă modică de administrare. La inaugurarea Incubatorului de Afaceri Dorohoi au fost prezenţi şi colegi de la alte Incubatoare de Afaceri din Bacău, Târgu Mureş, Sfântu Gheorhe şi Mangalia şi o parte din firmele care vor fi incubate la Dorohoi.

„Au fost prezenţi alături de noi şi colegi de la alte incubatoare, care fac schimb de experienţă. Când sunt asemenea evenimente ne sprijinim unii pe ceilalţi pentru că noi credem că socializarea este foarte importantă în dezvontarea de afaceri, nu numai pentru noi ca şi administratori dar şi pentru firmele incubate. Iniţial am avut două grupe în care am avut aproape 20 de participanţi, din care s-au prezentat cu planuri de afaceri la sesiunea de evaluare 18. Din aceste 18 firme care s-au prezentat cu planuri de afaceri la sesiunea de evaluare, 17 dintre ele au fost acceptate şi sunt în stadiul de evaluare, iar până la sfârşitul săptămânii vom afişa lista firmelor acceptate pentru primul ciclu de incubare.”, a declarat administratorul Incubatorului de Afaceri Dorohoi, Angelica Manea.

Sursa: DorohoiNews.ro

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Noi schimbări în cazul Cardului de Sănătate! Ce trebuie să știe românii

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.