Alimentul minune care ne dă o stare de bine

Alimentul minune care ne dă o stare de bine

Se spune că suntem ceea ce mâncăm. Adevărul este că dieta are un impact uriaș asupra vieții de zi cu zi, fie că vorbim despre greutate, sănătate sau chiar starea emoțională. Acesta este alimentul minune care ne dă o stare de bine. Este în topul listei cu recomandări ale nutriționiștilor, însă românii parcă se feresc de el.

Alimentul minune care ne dă o stare de bine este fructul recomandat de cei mai mulți medici nutriționiști: banana. Este o sursă importantă fibre, ce nu se găsesc, în cantitatea necesară organismului, în dieta de zi cu zi a celor mai mulți dintre noi. Fibrele joacă un rol important în menținerea sănătății și bunei funcționări a aparatului digestiv. Bananele sunt bogate și în potasiu, compus ce ajută la păstrarea unui echilibru adecvat al fluidelor în organism, împreună cu sodiul.

„Dacă mărul era fructul ce ne garanta sănătatea fizică banana este cea care are grijă de dispoziţia şi starea noastră de bine. Bananele au glucide lente ce asigură energia în caz de sport/mişcare, au potasiu şi magneziu pentru funcţionarea optimă sistemului nervos şi a muşchilor. Dar cel mai important ingredient al lor este triptofanul, un aminoacid esenţial care se transformă în organism în serotonină. Iar serotonină este substanţa de care depinde starea noastră de bine liniştea şi echilibrul psihic.”, a explicat Mihaela Bilic.

Banana este cunoscută ca „alimentul care ne dă o stare de bine” pentru că are în compoziție un compus, triptofanul, care, în organism, se transformă în serotonină, substanța de care depind liniștea și echilibrul psihic, a adăugat medicul nutriționist Mihaela Bilic. De fapt, serotonina este ținta celor mai multe medicamente antidepresive. Unele acționează pentru a-i crește producția în organism, în timp ce altele ajută la menținerea serotoninei în creier pentru perioade mai lungi de timp. Dintre toate funcțiile sale cunoscute, serotonina este puternic antidepresivă.

Bananele sunt o sursă importantă de antioxidanți
„Doar în banane şi prune găsim acest precursor natural de serotonină, aşa că lăsaţi merele şi citricele deoparte în această perioadă şi puneţi accent pe banana – nu strică niciodată un strop de bine în plus. Şi nu, nu îngraşă!! O banană are sub 100 calorii, iar faptul că este alcalină (nu acidă precum mărul şi citricele) o face prietenoasă cu tubul digestiv şi nu stimulează pofta de mâncare”, a mai spus Mihaela Bilic.

Sursă importantă de antioxidanți
Consumate în mod regulat, bananele au un rol protector, datorită antioxidanților din compoziție. „Vedeta” antioxidanților, acidul alfa linoleic, are și acțiune antiinflamatorie și anticancerigenă. El poate întări sistemul imunitar și asigură o mai bună circulație a sângelui în organism.

Banana este și sursă de kaempferol și quercetin, doi compuși cunoscuți pentru capacitatea de a proteja celulele, reduce inflamația, a preveni apariția unor forme de cancer, a proteja nervii, a îmbunătăți circulația sângelui și de a reduce riscul apariției mai multor boli. Fructul este bogat și în vitaminele B6 și A și într-un compus ce completează acțiunea vitaminei C, ajutând la menținerea integrității și elasticității vaselor sangvine.

Stirea anterioara

Camion răsturnat în localitatea Roma. Șoferul a fost transportat la spital - FOTO

Stirea Urmatoare

Tragedie în comuna Suharău! Un bărbat a fost găsit înecat într-un iaz

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.