Se schimbă regulile pentru temele elevilor. Ministrul Daniel David dă mai puțin de lucru elevilor: Și-ar face cu mai mult drag o temă mai scurtă

Se schimbă regulile pentru temele elevilor. Ministrul Daniel David dă mai puțin de lucru elevilor: Și-ar face cu mai mult drag o temă mai scurtă

Ministerul Educației propune un set nou de reguli privind volumul temelor pentru acasă, stabilind limite clare pentru fiecare nivel de învățământ. Elevii din ciclul primar ar trebui să petreacă cel mult o oră pe zi pentru realizarea temelor, iar cei de la gimnaziu și liceu nu mai mult de două ore.

Documentul introduce și o distincție clară între tema obligatorie și cea suplimentară
Respectarea acestor limite va fi monitorizată de diriginți și directori, care vor evalua anual, împreună cu părinții și elevii, utilitatea și eficiența temelor, potrivit informațiilor publicate de Edupedu.

Proiectul urmărește să reducă presiunea exercitată asupra elevilor și să încurajeze o abordare echilibrată a studiului
Proiectul aflat în consultare publică urmărește să reducă presiunea exercitată asupra elevilor și să încurajeze o abordare echilibrată a studiului. Autoritățile consideră că un volum mai redus de sarcini poate crește motivația și poate preveni acumularea frustrării, mai ales în situațiile în care elevii primesc teme excesive. În acest context, profesorii care depășesc limitele stabilite ar putea fi atenționați, după cum a transmis conducerea ministerului în declarații anterioare.

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a spus că toată lumea ar trebui să știe, la nivelul școlii, că „temele ar trebui să fie în jur de 2 ore”. Astfel, susține el, un elev „și-ar face cu mai mult drag o temă”.

„Eu cred că ar trebui să fie o cultură la nivelul școlii. Adică ar trebui, la nivelul școlii, toată lumea să știe că temele ar trebui să fie în jur de 2 ore. (….) Eu cred că elevul și-ar face cu mai mult drag o temă mai scurtă decât să-i dai nu știu câte teme pe care nu și le face sau și le face cu supărare și cu nemulțumire, și cu frustrare”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, potrivit sursei menționate.

Documentul introduce și o distincție clară între tema obligatorie și cea suplimentară. Tema obligatorie este gândită pentru toți elevii, având un nivel mediu de dificultate, în timp ce tema suplimentară capătă caracter facultativ și poate fi adaptată nevoilor fiecărui elev, fie pentru recuperarea unor lacune, fie pentru pregătirea celor interesați de performanță.

„Art. 2 (1) Tema obligatorie, are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevii clasei.

(2) Tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual-diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță”, arată proiectul aflat în consultare publică.

Astfel, proiectul arată că un elev nu va fi obligat să facă o temă facultativă.

Stirea anterioara

Noua taxă auto obligatorie. Cât vor plăti proprietarii de mașini vechi și noi. Ilie Bolojan explică noul sistem de impozitare

Stirea Urmatoare

Fructe de Pădure: Sănătate, Antioxidanți și Nutrienți Esențiali

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.