Noua taxă auto obligatorie. Cât vor plăti proprietarii de mașini vechi și noi. Ilie Bolojan explică noul sistem de impozitare

Noua taxă auto obligatorie. Cât vor plăti proprietarii de mașini vechi și noi. Ilie Bolojan explică noul sistem de impozitare

Guvernul României va introduce, de anul viitor, un nou sistem de impozitare a autovehiculelor, care va diferenția proprietarii de mașini vechi de cei cu autoturisme noi, a declarat premierul Ilie Bolojan într-un interviu pentru Știrile PRO TV. Sistemul va lua în calcul atât capacitatea cilindrică a motorului, cât și nivelul de poluare al vehiculului.

Guvernul introduce un nou sistem de impozitare auto
Guvernul pregătește pentru anul viitor un nou mecanism de taxare a autovehiculelor, menit să diferențieze proprietarii de mașini vechi de cei care dețin autoturisme noi, a declarat premierul Ilie Bolojan. Potrivit acestuia, sistemul va lua în calcul atât capacitatea cilindrică a motorului, cât și nivelul de poluare al vehiculului.

În interviul acordat Știrilor PRO TV, premierul a explicat că proprietarii de mașini mai vechi vor plăti o sumă mai mare la impozit, în timp ce deținătorii de autoturisme noi vor beneficia de reduceri.

„Există o formă (a legii – n.r.) în care o mașină are un discount de aproximativ 20% dacă este nouă, iar o mașină veche, cu cât este mai veche, are o penalizare de aproximativ 20% față de impozitul standard. Deci, în propunerile care sunt făcute, practic deținerea unei mașini Euro 2 sau Euro 3 înseamnă o penalizare de câteva procente, iar deținerea unei mașini noi înseamnă un discount de câteva procente. Aceasta este realitatea”, arată premierul României.

Impozitul de bază va crește odată cu mărimea motorului
Propunerea a stârnit însă controverse în rândul industriei auto. Producătorii și importatorii de vehicule au atras atenția că diferențele de taxe ar putea fi prea mici pentru a descuraja achiziția mașinilor vechi și poluante.

Astfel, impozitul de bază va crește odată cu mărimea motorului, iar vehiculele cu motoare mici vor fi taxate mai puțin. În paralel, proprietarii de mașini vechi vor suporta costuri suplimentare, în timp ce achiziția unui autoturism nou va fi încurajată prin reduceri fiscale.

„Până acum nu era fel de prevedere de genul acesta. Nu știu ce au criticat până acum sau ce nu au criticat. Acum există o logică în aceste impozite pe proprietate, în sensul în care, așa cum v-am spus, se penalizează – e adevărat, cu o valoare rezonabilă – deținerea unei mașini vechi, și ți se acordă un discount la o mașină nouă.

Dar impozitul de bază, sigur, este pe capacitatea cilindrică. Cu cât ai o capacitate cilindrică mai mare, cu atâta vei plăti mai mult. Cu cât este o capacitate cilindrică mai mică, cu atâta vei plăti mai puțin.

Deci, există cele două logici – plata direct proporțională cu capacitatea cilindrică și plata invers proporțională cu vechimea mașinii”, a mai spus Ilie Bolojan.

Criticii susțin că măsurile ar putea să nu aibă efectul scontat asupra reducerii poluării, din cauza diferențelor reduse între taxe. Guvernul, însă, consideră că introducerea unei logici clare în impozitele pe proprietate auto este un pas înainte față de reglementările anterioare, care nu făceau distincție între vehiculele noi și cele uzate.

Stirea anterioara

Fructe de Pădure: Sănătate, Antioxidanți și Nutrienți Esențiali

Stirea Urmatoare

Se schimbă regulile pentru temele elevilor. Ministrul Daniel David dă mai puțin de lucru elevilor: Și-ar face cu mai mult drag o temă mai scurtă

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.