Veste bună pentru toți șoferii care au de primit bani din recuperarea taxei auto

Veste bună pentru toți șoferii care au de primit bani din recuperarea taxei auto

Taxa auto, în diferitele sale forme, plătită anterior de șoferi, este pregătită să fie restituită doar pe baza unei cereri și a dovezii de plată, fără obligația anexării unor copii ale cărții de identitate și certificatului de înmatriculare a autovehiculului.

În prezent, legea prevede că „la cererea de restituire se anexează, în original sau copie, documentul doveditor al plății taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule, taxei de poluare pentru autovehicule, taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrului de mediu pentru autovehicule, respectiv chitanța fiscală/ ordinul de plată și extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plății acesteia, precum și copiile cărții de identitate a vehiculului și a certificatului de înmatriculare”, notează publicația online Profit. Această procedură a fost stabilită anul trecut de Guvern prin ordonanță de urgență, la acest moment fiind însă pregătite o serie de modificări.

Nașterea și decăderea taxei auto
Taxa auto a fost insituită începând cu 2007, anul integrării în Uniunea Europeană, sub numele de taxă de prima înmatriculare (pentru mașinile second hand importate). Comisia Europeană o consideră ilegală și descriminatorie și amenință România cu declanșarea procedurii de infringement.

Românii au început să iasă în stradă în anul 2008. Foto: Click!

În iulie 2008, modul de taxare este schimbat, la fel și numele taxei: taxă de poluare. Decizia nu a fost pe placul românilor, din cauza principiului cu care venea: poluatorul plătește. După decizia de triplare a taxei pentru autovehiculele second hand aduse din import, românii ies în stradă.

În februarie 2010 se ia decizia ca toate autovehiculele, fie noi, fie vechi, să achite o taxă de poluare la prima înmatriculare. În mai 2011, taxa de poluare își schimbă numele în taxa auto și se aplică și pentru mașinile înscrise în România înainte de 2007.

În ianuarie 2013, după o serie largă de alte modificări, taxa auto devine timbrul de mediu, care promova alt pricipiu: mașinile vechi au o durată de viață mai mică, deci vor polua mai puțin timp. În schimb, mașinile noi au o durată de viață mai mare, deci vor polua mai mulți ani. Prin urmare, posesorii de autovehicule noi sunt puși să achite taxe exorbitante.

În 2015, românii încep să-și recupereze sumele plătite cu titlu de taxă de poluare sau taxă auto, fără să mai dea în judecată statul, în urma intervențiilor Comisiei Europene. Un an mai târziu, Curtea Europeană de Justiție avea să emită o decizie în defavoarea statului român și în favoarea contribuabililor. Statul era obligat să restituie timbrul de mediu colectat de la cetățeni, considerându-l ilegal.

Stirea anterioara

Ne luăm adio de la bormaşini, frigider, câine, aer condiţionat sau trasul apei la toaletă. Limită de zgomot la bloc!

Stirea Urmatoare

Tânăr rănit după ce s-a izbit cu mașina într-un cap de pod apoi s-a răsturnat pe carosabil

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.