Refugiații ucraineni sunt obligați să-și vândă mașinile, dacă vor să mai primească ajutor social în Elveția

Refugiații ucraineni sunt obligați să-și vândă mașinile, dacă vor să mai primească ajutor social în Elveția

În cantonul elvețian Aargau, refugiații ucraineni trebuie să-și vândă mașinile, sau să se descurce fără asistență socială. Consiliul de conducere al cantonului a decis acest lucru, scrie cotidianul Blick. 

Vehiculele vor fi importante la calcularea asistenței sociale pentru refugiații de război din Ucraina, începând cu 10 martie. Potrivit Ordonanței cantonale de asistență socială și prevenire (SPV), autovehiculele sunt considerate bunuri. În principiu, acestea trebuie luate în considerare la calcularea necesității asistenței sociale.

În practică, aceasta înseamnă că vehiculul trebuie vândut, iar veniturile trebuie utilizate pentru subzistență înainte de a primi ajutor social. Sau, dacă păstrează mașina, refugiații trebuie să se descurce fără asistență socială.

Vehiculele sunt luate în considerare în testul de nevoi la douăsprezece luni de la intrare în țară, după cum a anunțat Cancelaria de Stat Aargau. Consiliul guvernamental a ajustat ordonanța corespunzătoare pentru persoanele care au nevoie de protecție, începând de pe 10 martie. Aargau, ca majoritatea cantoanelor elvețiene, s-a abținut inițial de la luarea în calcul a vehiculelor, considerând că sunt necesare eventualei întoarceri iminente a refugiaților în țara lor.

Guvernul cantonal este acum preocupat de egalitatea în fața legii: din 10 martie, ucrainenii cu statut de protecție S vor fi supuși acelorași reguli ca toți ceilalți beneficiari ai asistenței sociale. 

Practic, dacă persoanele cu statutul S nu se întorc în termen de 12 luni de la intrarea în țară în țara de origine, proprietatea mașinii urmează să fie tratată conform regulilor de asistență socială, iar mașina urmează să fie vândută, pentru a beneficia în continuare de asistență socială.

Consilierul guvernamental din Lucerna, Guido Graf, abordase deja problema deținerii de mașini și a tratamentului inegal al beneficiarilor de asistență socială la începutul anului. „Conduce la un mare resentiment în rândul populației atunci când refugiații conduc într-un SUV și în același timp primesc asistență socială”, a spus el într-un interviu pentru Blick . „Alte grupuri de refugiați nu înțeleg că ei nu au voie să aibă o mașină, dar ucrainenii au. Asemenea diferențe nu mai pot fi explicate”.

În noiembrie anul trecut, Conferința Elvețiană pentru Asistență Socială ( Skos ) a recomandat cantoanelor și municipalităților să adapteze regulile pentru refugiații din Ucraina. Inițial, autoritățile au decis cu privire la excepția mașinii pentru că sperau ca refugiații să se poată întoarce în curând în țara de origine și să folosească mașina pentru aceasta. Mulți oameni care caută protecție se agață de mașina lor pentru că este unul dintre singurele lucruri pe care le mai au.

Dar acum majoritatea refugiaților se află în Elveția de aproape un an. Din punctul de vedere al Skos , reglementarea specială nu mai poate fi justificată. Este vorba despre egalitatea cu alți beneficiari de asistență socială. Conferinţa recomandă, de asemenea, înăsprirea contabilităţii activelor după 12 luni. Refugiații ar trebui mai întâi să-și epuizeze bunurile, înainte de a putea primi asistență socială. 

„Prezumăm că majoritatea cantoanelor vor implementa recomandarea Skos”, spune directorul general al Skos, Markus Kaufmann, cu privire la regula privind deținerea de mașini. Mai multe cantoane care au fost contactate confirmă acest lucru. Cu toate acestea, implementarea nu este atât de ușoară. „Mașinile trebuie mai întâi declarate, înainte de a putea fi scoase pe piață”. Asta costă, conform Conferinței de Asistență Socială din St. Gallen, aproximativ 14% din valoarea vehiculului. În plus, nu orice mașină poate fi vândută.

Beneficiarii trebuie să se întrebe dacă renunțarea la mașină merită în raport cu efortul implicat. „Nu ar trebui să fie întotdeauna cazul”, subliniază Kaufmann. Potrivit Skos, biroul de asistență socială poate cere ca alternativă depunerea plăcuței de înmatriculare, cu condiția ca cantonul să aibă temeiul legal pentru aceasta. 

Unele cantoane și comune tratează cu atenție situația. „Cel puțin unele cantoane nu au acceptat în trecut mașini de lux de la beneficiari ucraineni de asistență socială”, spune Kaufmann. Cantonul Berna, spre exemplu, a decis relativ repede să vândă mașini scumpe. În acest sens, se aplică aceleași reguli ca și pentru ceilalți beneficiari de ajutor social, potrivit cantonului.

La un an de la izbucnirea războiului, marea majoritate a refugiaților ucraineni sunt încă dependenți de asistență socială în Elveția. De exemplu, în august anul trecut, procentul a fost de 91 la sută în cantonul Berna, iar astăzi este de 87 la sută. Și în alte cantoane, proporția persoanelor care primesc asistență socială nu s-a schimbat semnificativ.

Stirea anterioara

4 pași simpli prin care să amenajezi o sală de conferințe

Stirea Urmatoare

Percheziții sub coordonarea procurorilor Parchetului European la sediul AJOFM Botoșani

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.