E obligatoriu în România! Intră în vigoare de la 1 Martie. Mai sunt doar două săptămâni

E obligatoriu în România! Intră în vigoare de la 1 Martie. Mai sunt doar două săptămâni

Românii mai au două săptămâni la dispoziție pentru a se înscrie în Spațiul Privat Virtual, motiv pentru care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a venit cu o atenționare în acest sens. Cei care nu se înscriu la timp, vor avea parte de probleme.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) spune că milioane de români mai au doar două săptămâni la dispoziție pentru a se înscrie în Spațiul Privat Virtual (SPV). În cazul în care nu se vor înscrie la timp, aceștia nu vor mai putea să își exercite atribuțiile fiscale.

Amintim că SPV-ul este serviciul prin care ANAF comunică cu contribuabilii, acesta fiind obligatoriu pentru firme și pentru PFA-uri de la 1 martie 2022, după cum prevede o OUG din august 2021, publicată în Monitorul Oficial.

„Utilizarea obligatorie a Spaţiului Privat Virtual (sistemul de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanţelor – ANAF) pentru toţi contribuabilii reprezintă un pas important în digitalizarea relaţiei dintre plătitorul de taxe şi ANAF. De la 1 martie 2022, Fiscul va comunica numai electronic cu agenţii economici, prin SPV! Sperăm că agenţii econo­mici care nu erau încă înrolaţi în SPV au reuşit să se înregistreze sau o vor face în următoarele două săptămâni“, a explicat René Schöb, partner, head of tax and legal în cadrul firmei de audit şi consultanţă KPMG.

509.679 de persoane juridice erau înregistrate în aprilie 2021
Datele Agenției Naționale de Administrare Fiscală arată că în aprilie 2021, în cadrul SPV erau înregistrate 509.679 de persoane juridice, dintr-un total de 1.554.688 persoane juridice care ar trebui să se înregistreze în SPV.

„De asemenea, 34.720 de persoane fizice care au cod de identificare fiscală sunt înregistrate în SPV (aici ar intra PFA-urile, de exemplu) dintr-un număr total de 662.128 de persoane fizice care au cod de identificare fiscală şi care ar trebui să se înregistreze în SPV“, se arată în nota de fundamentare a legii care obligă firmele şi PFA-urile să se înscrie în SPV.

Cum se face înregistrarea
Repezentanții KPMG au precizat că înregistrarea în SPV, cât și utilizarea acestui serviciu se va face doar cu ajutorul unui certificat digital obținut înainte, precizând că ”pentru obţinerea certificatului electronic digital compania va trebui să opteze pentru una dintre ofertele de pe piaţă locală, urmând un proces similar obţinerii certificatului digital calificat pentru depunerea declaraţiilor fiscale. În cazul în care companiile au deja un certificat digital calificat obţinut pentru depunerea declaraţiilor fiscale rămâne doar înrolarea acestuia şi pentru obţinerea accesului în Spaţiul Privat Virtual, pe baza procurii notariale care trebuie să conţină şi acest aspect“.

Pentru persoanele fizice, înregistrarea se face atât cu ajutorul unui certificat, cât și pe baza numelui de utilizator și a parolei, dacă oameni nu dețin un certificat.

„În ambele situaţii, înregistrarea în SPV se face exclusiv online, nemaifiind necesară şi depunerea la ghişeu de documente, după cum se proceda în trecut“, au mai spus reprezentanţii KPMG.

Cum utilizează PFA-urile Spaţiul Privat Virtual
PFA-urile trebuie să se înregistreze pe baza numelui de utilizator și parolă. Dacă vorbim despre obligațiile fiscale ale PFA-ului declarate pe CUI-ul acesteia, atunci va fi necesară înregistrarea cu ajutorul unui certificat digital calificat.

În cazul utilizării unui certifiat digital, titularulul certificatului, care va solicită înrolarea în SPV, poate avea calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit al persoanei juridice.

„Legislaţia nu prevede amenzi pentru firme pentru fapta de neînrolare în SPV, dar neînrolarea va avea potenţiale consecinţe negative pentru respectiva firma. Spre exemplu, administratorii ei nu mai pot depune cereri la ANAF pe format hârtie, solicitări din partea firmei. ANAF va refuza să le ia în considerare şi va notifica firma că unica formă legală de a adresa solicitări este prin SPV. Deci, înregistrarea devine obligatorie pentru ca o firma să-şi poată exercită drepturile. Odată existând SPV, orice comunicări de la Fisc către firma respectivă vor fi făcute tot prin SPV, nu prin poştă normală sau alte forme de comunicare. Acolo se vor transmite deciziile de executare silită, de exemplu, deci SPV-ul va trebui consultat constant“, au mai spus reprezentanţii KPMG.

Stirea anterioara

Bărbat de 63 de ani din Botoșani, dispărut de acasă! L-ați văzut?

Stirea Urmatoare

Spectacol pentru adulți al Teatrului din Galaţi la Teatrul „Vasilache”: „Natură moartă cu nepot obez”

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.