Unde sunt cărțile de muncă la doi ani de la desființare

Unde sunt cărțile de muncă la doi ani de la desființare

La sfârșitul lui iunie se vor împlini doi ani de la termenul limită la care angajații ar fi trebuit să intre în posesia carnetelor de muncă, un sistem de evidență a vechimii în lucru, desființat. Mulți dintre salariați încă mai așteaptă să le primească de la companiile angajatoare, dar nici acestea nu le mai au.

Reprezentanții Accace, companie de servicii de outsourcing și consultanță, spun că multe carnete nu sunt în prezent la Casa de Pensii pentru scanare, ci au fost returnate Inspectoratelor de Muncă din lipsa resurselor pentru a finaliza prelucrarea și scanarea datelor, așa cum prevede legea.Și asta în ciuda faptului că în prezent nu ar mai trebui să existe discuții privind prelucrarea, scanarea sau termenul de predare a carnetelor de muncă.

Încă din 2005, o hotărâre de guvern stabilea obligația preluării din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 01.04.2001 și predarea lor către casele de pensii în vederea prelucrării.

S-a estimat atunci o perioadă de doi ani necesară prelucrării datelor, timp în care Casele de Pensii urmau să colaboreze cu Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale.

În 2008, când ar fi trebuit ca procesul de prelucrare să se apropie de final, autoritățile revin asupra hotărârii din 2005 printr-un nou act care prelungește termenul de prelucrare a datelor și adaugă procesul de scanare.

Un an mai târziu, se extinde din nou termenul final de prelucrare a carnetelor cu încă un an, până la 30 septembrie 2010.

Inspectoratele de muncă trebuie să predea angajatorilor carnetele de muncă, urmând ca aceștia să le returneze angajaților până la data de sfârșitul lui iunie 2011.

Astfel, la sfârșitul lui iunie se vor împlini doi ani de la termenul limită la care angajații ar fi trebuit să intre în posesia carnetelor de muncă.

„În prezent, foarte multe carnete au fost returnate Inspectoratelor de Muncă deoarece nu au existat resurse suficiente pentru finalizarea celor două procese, multe carnete fiind doar prelucrate, însă nu și scanate”, a explicat Angelica Ene, payroll accountant în cadrul Accace.

Carnetele de muncă urmează să fie scanate, însă nu s-au mai făcut precizări clare cu privire la termenul exact.

Consultantul Accace mai spun că angajații își pot ridica respectivele carnete de la Inspectoratele de Muncă sau de la Casele de Pensii, în funcție de situație, doar pe propria răspundere și doar dacă reprezentantul instituției respective acceptă, în funcție de justificare, motivul invocat de angajat. Un exemplu în acest sens este cazul de pensionare.

Multe persoane se tem însă că aceste carnete au fost pierdute și solicită angajatorilor dovada existenței lor.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

LPS BOTOȘANI - Campioni naționali de juniori U20 la Campionatul Național de Semimaraton

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.