Ministerul Muncii critică desfiinţarea şcolilor de arte şi meserii

Ministerul Muncii critică desfiinţarea şcolilor de arte şi meserii

Ministerul Muncii critică desfiinţarea şcolilor de arte şi meserii deoarece această măsură a condus la scăderea numărului de elevi care continuă studiile după clasa a VIII-a.

"Desfiinţarea Şcolilor de Arte si Meserii a condus la necontinuarea studiilor a cel puţin 10% dintre elevii care au terminat clasa a VIII-a, în principal din cauza faptului ca familiile nu pot să acopere costurile a patru ani de scolarizare. Acest fenomen a fost vizibil în special în cazul elevilor din mediul rural, în condiţiile în care reţeaua liceelor este mult mai slab dezvoltată în comparatie cu mediul urban", se arată în proiectul Strategiei naţionale pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului 2014-2020, publicat de Ministerul Muncii.

Ministerul Muncii susţine că lipsa de consilieri din şcoli a dus la agravarea fenomenului. În prezent, doar şcolile mari au un consilier, iar elevii din categoriile dezavantajate socio-economic nu beneficiază de aceste servicii.

Strategia precizează că unul din cinci tineri nu reuşeşte să finalizeze învăţământul obligatoriu şi nici să obţină o calificare în sistemul de formare continuă, fiind privat, astfel, de competenţe de bază care să-i asigure integrarea în societatea de astăzi.

„Există un număr semnificativ de elevi care abandonează şcoala pe parcursul primilor ani de studiu în învăţământul secundar superior (clasa a IX-a şi a X-a). Astfel, peste 55.000 de copii în vârstă de 15 şi 16 ani ajung să fie în afara sistemului de educaţie, ceea ce demonstrează faptul că acest fenomen nu este specific unui anumit nivel de învăţământ ci afectează întreg sistemul.

Măsura de desfiinţare a şcolilor de arte şi meserii a fost luată în 2009 de ministrul de atunci al Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Locurile destinate acestui tip de învăţământ au fost redirecţionate către liceele profesionale şi tehnice. În 2011, Ecaterina Andronescu şi-a dat seama că liceele profesionale erau total neatractive pentru elevi şi a decis să reînfiinţeze şcolile de arte şi meserii.

Strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului pentru perioada 2014-2020 a fost publicată la începutul lunii februarie de Ministerul Muncii şi este în dezbatere publică până în 14 martie.

Ministerul Muncii critică desfiinţarea şcolilor de arte şi meserii deoarece această măsură a condus la scăderea numărului de elevi care continuă studiile după clasa a VIII-a.

 

"Desfiinţarea Şcolilor de Arte si Meserii a condus la necontinuarea studiilor a cel puţin 10% dintre elevii care au terminat clasa a VIII-a, în principal din cauza faptului ca familiile nu pot să acopere costurile a patru ani de scolarizare. Acest fenomen a fost vizibil în special în cazul elevilor din mediul rural, în condiţiile în care reţeaua liceelor este mult mai slab dezvoltată în comparatie cu mediul urban", se arată în proiectul Strategiei naţionale pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului 2014-2020, publicat de Ministerul Muncii.

 

Ministerul Muncii susţine că lipsa de consilieri din şcoli a dus la agravarea fenomenului. În prezent, doar şcolile mari au un consilier, iar elevii din categoriile dezavantajate socio-economic nu beneficiază de aceste servicii.

 

Strategia precizează că unul din cinci tineri nu reuşeşte să finalizeze învăţământul obligatoriu şi nici să obţină o calificare în sistemul de formare continuă, fiind privat, astfel, de competenţe de bază care să-i asigure integrarea în societatea de astăzi.

 

„Există un număr semnificativ de elevi care abandonează şcoala pe parcursul primilor ani de studiu în învăţământul secundar superior (clasa a IX-a şi a X-a). Astfel, peste 55.000 de copii în vârstă de 15 şi 16 ani ajung să fie în afara sistemului de educaţie, ceea ce demonstrează faptul că acest fenomen nu este specific unui anumit nivel de învăţământ ci afectează întreg sistemul.

 

Măsura de desfiinţare a şcolilor de arte şi meserii a fost luată în 2009 de ministrul de atunci al Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Locurile destinate acestui tip de învăţământ au fost redirecţionate către liceele profesionale şi tehnice. În 2011, Ecaterina Andronescu şi-a dat seama că liceele profesionale erau total neatractive pentru elevi şi a decis să reînfiinţeze şcolile de arte şi meserii.

 

Strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului pentru perioada 2014-2020 a fost publicată la începutul lunii februarie de Ministerul Muncii şi este în dezbatere publică până în 14 martie.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Sancțiuni de peste 6.000 de lei în urma unor controale ale Serviciului de Investigare a Criminalității Economice

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.