Decizie fără precedent. Românii care prestează această activitate trebuie să se înregistreze electronic

Decizie fără precedent. Românii care prestează această activitate trebuie să se înregistreze electronic

Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru, a luat o decizie fără precedent. Astfel, cei care prestează această activitate trebuie să se înregistreze electronic.

Mai precis, este vorba despre zilieri. Registrul electronic a evidenței acestora a devenit obligatori de azi. Înregistrarea se poate face cu ajutorul aplicației ”Inspecţia Muncii” care se găsește atât pe android cât și pe iOS.

„Persoanele care utilizează zilieri pentru diferite activităţi cu caracter temporar vor fi obligate, începând de sâmbătă, 25 iulie 2020, să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic”, a informat ministerul.

Cum te poți înregistra
Beneficiarii pot obţine parola pentru conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor de la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi au sediul.

Documentele necesare pentru obținerea sau reînnoirea parolei se găsesc în textul ordinului.

Numele de utilizator şi parola obţinute anterior de angajatori pentru accesarea spaţiului privat al angajatorului din portalul Inspecţiei Muncii, pot fi utilizate şi pentru conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor, în cazul în care aceştia au calitatea de Beneficiar şi utilizează zilieri în condiţiile legii.

Ce spune Violeta Alexandru
”Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale este, încă de la începutul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De mâine devine funcţională, după ce am pus la punct ultimele detalii, aplicaţia Inspecţia Muncii care include Registrul electronic de evidenţă a zilierilor.

A trebuit să ajungem până în anul 2020 ca să renunţăm, în sfârşit, la caietele de hârtie în care angajatorii notau activitatea lucrătorilor zilieri şi pe care apoi trebuiau să le fotocopieze şi să le ducă la inspectoratele teritoriale de muncă.

De mâine trecem într-o nouă etapă: persoanele care lucrează cu zilieri vor ţine evidenţa lor, precum şi a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicaţie care poate fi accesată de pe telefon mobil sau tabletă, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital către inspectoratele teritoriale de muncă”, a declarat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.

Stirea anterioara

Municipiul IAȘI reintră parțial în STARE DE URGENȚĂ. Masca de protecție devine obligatorie și în spații deschise

Stirea Urmatoare

Coafezele, somate să își plătească impozitele! ANAF vrea să reducă evaziunea fiscală și pornește verificarea

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.