VEZI Unitățile de învățământ în care se vor pilota instrumentele de evaluare

VEZI Unitățile de învățământ în care se vor pilota instrumentele de evaluare

Primele evaluări au loc chiar în luna mai a acestui an, însă vor fi organizate în sistem pilot, doar în anumite şcoli. Începând de anul următor, vor participa la evaluările naţionale toţi elevii din clasele a II-a şi a VI-a, iar la clasa a IV-a examinarea se face doar pe un eşantion.Toate examenele vor fi susţinute în luna mai. În județul Botoșani vor fi două unități de învățământ în care se vor pilota instrumentele de evaluare pentru Evaluarea Națională, la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a.

Rural - Școala cu clasele I-VIII – UNȚENI

Urban - Școala cu clasele I-VIII nr. 10 BOTOȘANI

Evaluarea elevilor de clasa a II-a

Testarea cuprinde două probe: scris-citit şi matematică, iar rezultatul evaluării va fi folosit pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde se impune acest lucru. În anul şcolar 2011-2012 programul pilot va cuprinde un eşantion de elevi, iar evaluarea va avea loc în 22 şi 23 mai. Planurile individualizate de învăţare sunt comunicate părinţilor/ tutorilor legali şi constituie elemente din portofoliul educaţional al elevului.

Testele de evaluare vor respecta următoarele cerinţe: formulare clară şi în concordanţă cu programele şcolare, nivel mediu de dificultate, trebuie să fie administrate în două secvenţe de evaluare a căror durată cumulată să fie de maximum 50 de minute.

Evaluarea elevilor de clasa a IV-a

Este o evaluare standardizată, realizată pe un eşantion de elevi din şcoli de stat şi private, iar scopul acesteia este de a furiniza date pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel liceal. Anul acesta, se va organiza în sistem pilot, pe un eşantion de elevi, în data de 9 mai 2012. Elevii vor fi testaţi la: limba română, limba maternă (cei care studiază în limbile minorităţilor naţionale) şi matematică. Rezultatele vor fi incluse într-o bază de date la nivel de sistem, fără a se constitui într-un criteriu de ierarhizare pentru unităţile de învăţământ eşantionate, pentru colectivele la care s-a administrat testul sau, individual, pentru elevii participanţi.

Probele diferă de la an la an

La începutul fiecărui an, Ministerul Educaţiei stabileşte probele care vor fi susţinute de elevii claselor a IV-a Acestea trebuie să respecte următoarele cerinţe: să fie formulate clar şi în concordanţă cu programa, să aibă nivel mediu de dificultate, să permită rezolvarea în 80 de minute (în două secvenţe de evaluare a câte 40 de minute fiecare, cu o pauză de 10 minute fiecare), să aibă un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor de 10-12 ani. Testele conţin două secţiuni, fiecare fiind destinată uneia dintre probele selecţionate în anul respectiv. Evaluarea nu se finalizează prin notă sau calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor, pe competenţele fundamentale.

Evaluarea elevilor de clasa a VI-a

Evaluarea la finalul clasei a a VI-a are ca scop optimizarea învăţării şi elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi preorientarea şcolară către un anumit tip de liceu. În anul 2011-2012 se desfăşoară în sistem pilot, pe un eşantion de elevi, în ziua de 16 mai 2012. testele de evaluare vor respecta următoarele cerinţe: formulare clasă şi în strictă concordanţă cu programa şcolară, nivel mediu de dificultate, trebuie să poată fi rezolvate în maximum 90 de minute, în două secvenţe de testare, cu o pauză de zece minute între ele. Testele conţin două secţiuni: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.

Elevii evaluaţi în acest an

Ministerul Educaţiei a publicat astăzi lista unităţilor de învăţământ unde se vor organiza examenele: 86 de şcoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrată în unităţi de învăţământ distincte. Reprezentanţi ai Ministerului precizează că activitatea de pilotare vizează instrumentele de evaluare şi procedurile de organizare a acestor evaluări. Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. 

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Cosmin Andrei: „Candidez pentru a finaliza toate investițiile începute și pentru a continua dezvoltarea orașului nostru împreună cu botoșănenii”

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.