Carrefour părăseşte Indonezia. Urmează România?

Carrefour părăseşte Indonezia. Urmează România?

Grupul francez Carrefour, prezent şi în România, a anunţat astăzi vânzarea participaţiei de 60% din lanţul de magazine deţinut în Indonezia către conglomeratul CT Corp pentru 525 milioane de euro (672,78 milioane de dolari). Tranzacţia este parte a strategiei Carrefour de a se axa pe activităţile de bază şi a-şi aloca resursele pe ţările mature unde ocupă poziţii puternice precum şi pe pieţele emergente, transmite Reuters, preluat de Agerpres.

CT Corp, un conglomerat cu activităţi bancare şi media, a anunţat în iulie că negociază restul participaţiei de 60% pe care nu o deţinea la reţeaua Carrefour Indonezia, care are aproximativ 83 de magazine. Tranzacţia ar urma să se finalizeze în ianuarie 2013, fiind necesară aprobarea autorităţilor din Indonezia.

Vineri, presa franceza informa că grupul de retail Carrefour, al doilea ca marime la nivel mondial, ar putea ieşi, în această toamnă, şi din Indonezia, Turcia, de ce nu şi România. Sunt 85% şanse ca Haci Omer Sabanci Holding SA, partenerul din Turcia al francezilor, să cumpere partea de 58% pe care Carrefour o deţine în lanţul de magazine locale, anunţau analiştii de la Erste Group Bank AG încă de la sfârşitul lui octombrie, citaţi de Bloomberg.

Luna trecută, Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a anunţat vânzarea operaţiunilor sale din Malayezia către grupul japonez Aeon pentru 250 milioane de euro. La începutul lunii octombrie, Carrefour şi-a vândut şi operaţiunile din Columbia pentru două miliarde de euro, după ce în luna iunie, Carrefour s-a retras de pe piaţa din Grecia, iar în luna august a anunţat că îşi vinde magazinele din Singapore. Noul director general de la Carrefour, Georges Plassat, numit în luna ianuarie a acestui an, a estimat că are nevoie de trei ani pentru a redresa grupul, priorităţile sale fiind reducerea gradului de îndatorare şi reducerea cheltuielilor generale. Plassat a evocat deja în ultimele luni posibilitatea 'reajustării' operaţiunilor din Polonia şi o analiză strategică a activelor din Turcia şi Indonezia.

Vânzările Carrefour au crescut în trimestrul trei din 2012 cu 2,1%, la 22,6 miliarde de euro (29 miliarde de dolari), peste estimările analiştilor, pe fondul îmbunătăţirii pieţei din Franţa. Vânzările companiei franceze au crescut cu 0,2% în perioada iulie-septembrie 2012, excluzând fluctuaţiile de curs valutar şi combustibilul. În America Latină vânzările au crescut cu 10% şi au scăzut cu 3,3% în Europa şi cu 3,1% în Asia. Datoria netă a grupului a scăzut cu un miliard de euro până la 9,6 miliarde euro.

Grupul Carrefour este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial. Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 9.500 magazine, grupul Carrefour are aproximativ 471.000 de angajaţi.

În România, Grupul Carrefour numără 97 de magazine dintre care 24 Carrefour Hipermarket, 60 de supermarketuri Carrefour Market şi 13 magazine de proximitate Carrefour Express.

Chiar astăzi, grupul a anunţat că va deschide miercuri al 13-lea magazin de proximitate Carrefour Express, pe Calea Dorobanţi din Bucureşti. Noul Carrefour Express va avea un spaţiu de vânzare de aproximativ 140 de metri pătraţi, în care clienţii vor găsi o gamă de aproximativ 2.000 de produse.

Carrefour Express Dorobanţi este cel de-al 13-lea magazin de proximitate din portofoliul Carrefour, primul magazin fiind deschis pe 12 octombrie 2011 în Piaţa Domenii.

Reprezentanţii din România ai grupului de retail nu au comentat până în prezent zvonurile referitoare la un posibil exit de pe piaţa locală. Sursa: capital.ro

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Noi schimbări în cazul Cardului de Sănătate! Ce trebuie să știe românii

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.