Câte victime au făcut mail-urile false

Câte victime au făcut mail-urile false

Un studiu Kaspersky Consumer Security Risks, realizat în vara acestui an de B2B International alături de Kaspersky Lab, arată că aproximativ 38% dintre utilizatori au primit e-mailuri false, care păreau a fi fost trimise de bănci.

Infractorii se folosesc adesea de notificări false din partea băncilor pentru a înşela utilizatorii să îşi divulge datele bancare şi să le ofere acces la banii din cont, spun cei de la .

Serviciile pentru tranzacţii online (sisteme de e-payment, e-banking şi magazine online) au devenit acum o parte intrinsecă a vieţii moderne pentru mulţi utilizatori. Studiul B2B International relevă că 95% dintre respondenţi au făcut cumpărături online, 91% au folosit servicii bancare online şi 74% au făcut plăţi online. Această tendinţă nu avea cum să fie ignorată de către infractori.

Potrivit studiului, 38% dintre utilizatori au primit e-mailuri false ce păreau a veni din partea unei bănci. 11% dintre respondenţi au semnalat mesaje suspecte din partea unui magazin online. 11% dintre cei intervievaţi au fost redirecţionaţi automat, cel puţin o dată, către un site suspect care le cerea să îşi introducă datele contului bancar.

Aproape 4% dintre respondenţi au recunoscut că şi-au introdus datele bancare pe site-uri suspecte. Toate acestea reprezintă exemple de activităţi ale infractorilor cibernetici angrenaţi în tentative de phishing, unul dintre numeroasele tipuri de atacuri periculoase care au ca ţintă informaţii financiare confidenţiale importante: numărul cardului de credit, datele de înregistrare şi parolele conturilor bancare online etc.

Deşi mulţi utilizatori precauţi şi cu experienţă probabil recunosc majoritatea tentativelor de phishing, de multe ori aceste atacuri îşi ating ţinta: aproape 3% dintre respondenţi au declarat că şi-au pierdut banii din cauza infractorilor cibernetici, mai arată cei de la Kaspersky.

Din punct de vedere statistic, 3% reprezintă un procent relativ mic, însă ţinând cont de faptul că numărul de utilizatori afectaţi anual este foarte mare, chiar şi o rată de succes mică poate cauza pierderea unor sume mari de bani.

Conform studiului The Evolution of Phishing Attacks 2011-2013, realizat de Kaspersky Lab în primăvara anului 2013, printre utilizatorii serviciului cloud Kaspersky Security Network, 21% dintre atacurile de phishing care au avut loc în perioada aprilie 2012 - mai 2013, au implicat pagini false ale băncilor şi ale altor organizaţii financiare.

Cifrele detaliate arată că 7,5 milioane de utilizatori sunt afectaţi de tentativele de phishing pe parcursul unui singur an la nivel mondial. Cu alte cuvinte, la fel ca în viaţa reală, fraudele virtuale presupun pericole serioase care pot fi combătute numai cu ajutorul protecţiei specializate. Puteți găsi mai multe soluții de protecție.

De exemplu, cei de la Kaspersky recomandă Safe Money, soluția lor care cuprinde un set de mecanisme de protecţie speciale, care se activează automat de fiecare dată când utilizatorul face banking sau cumpărături online.

Aplicația reușește să detecteze şi să blocheaze în special website-urile false care încearcă să înşele utilizatorii să îşi dezvăluie informaţiile financiare. Safe Money verifică autenticitatea certificatelor de securitate ale site-urilor bancare sau de plăţi online pentru a asigura un nivel crescut de protecţie a tranzacţiilor financiare.

Opţiunea „safe browser” protejează activităţile online împotriva atacurilor malware. Tehnologiile „Secure Keyboard” şi „Virtual Keyboard” se asigură că parolele şi detaliile cardului de credit nu pot fi interceptate atunci când sunt tastate, protejând informaţiile importante de keyloggeri.

În plus, Safe Money încorporează un sistem care verifică aplicaţiile instalate pe PC, avertizând utilizatorul în cazul detectării unor vulnerabilităţi de software care pot facilita infectarea computerului.

Componenta Safe Money este disponibilă în cadrul produsului Kaspersky Internet Security - soluţia de securitate avansată pentru utilizatorii individuali - şi ca parte a pachetului.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Site-urile Temu și Shein au intrat în vizorul ANPC. Sfaturile instituției pentru consumatori

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.