Topul alimentelor care stimulează memoria și concentrarea

Topul alimentelor care stimulează memoria și concentrarea

In plin sezon al examenelor, foodpanda, cea mai mare platforma de food ordering din Romania, recomanda topul alimentelor care stimuleaza memoria si concentrarea. Printre acestea se numara avocado, broccoli, sfecla rosie, ciocolata si nucile.

Avocado este unul dintre alimentele recomandate in perioadele de stres intelectual datorita acizilor grasi din compozitie, a vitaminelor B, C, E si K, dar si a mineralelor precum calciu, sodiu, zinc si fier, care stimuleaza functiile creierului, ajutand la imbunatatirea memoriei. Il poti consuma in orice moment al zilei, fie in salate, in sandwich-uri sau sub forma de guacamole.

Oul este un aliment ideal pentru un mic dejun satios si sanatos. In plus, este bogat in colina, o substanta similara cu vitamina B, cu rol esential pentru functionarea optima a creierului, mentinand memoria si concentrarea, prevenind astfel oboseala mentala.

Broccoli este cunoscut pentru aportul mare de vitamina K, C si colina, fiind una dintre cele mai nutritive legume, cu beneficii in inbunatatirea functiei cognitive. Indiferent de cum alegi sa il consumi, poate fi o excelenta garnitura pentru masa de pranz sau pentru cina.

Sfecla rosie nu mai are nevoie de nicio prezentare atunci cand vine vorba de antioxidantii pe care ii contine. In plus, este o sursa importanta de vitamina A, C, complex de B-uri, mangan, magneziu, potasiu, iod, calciu si fier. Sfecla, consumata in salate, sub forma de piureuri sau smoothie, iti va oferi energia si vitalitatea necesare pentru invatare, imbunatatind circulatia sangelui.

Spanacul este un aliment versatil si poate fi o varianta excelenta pentru pranz sau pentru cina. In plus acesta poate fi consumat si in salate. Luteina antioxidanta protejeaza functia cognitva a creierului, stimuland capacitatea de concentrare, fiind substanta care recomanda spanacul pentru perioadele in care memoria este pusa la incercare.

Pestele gras, precum somonul, sardinele, heringul sau macroul, este bogat in acizi grasi Omega3, care stimuleaza memoria. Ultimele studii atesta faptul ca, daca este consumat de aproximativ trei ori pe saptamana, acesta imbunatateste performantele cognitive.

Ficatul de vitel sau de pui este o sursa importanta de fier. In organism, fierul are rolul de a transporta oxigenul catre creier, influentand pozitiv memoria si capacitatea de concentrare.

Fructele de mare, in special crabii, sunt bogate in iod, fosfor si lecitina, nutrienti ideali pentru sporirea capacitatii de invatare, prevenind dezechilibrele de memorie. Le poti consuma in salate, la gratar sau alaturi de o portie de paste.

Ciocolata neagra, cu minimum 70% cacao, contine flavonoide, antioxidanti benefici pentru creier, care stimuleaza performantele cognitive si imbunatasesc fluxul sanguin. Mai mult, consumul moderat de ciocolata neagra este asociat cu reducerea stresului in perioadele aglomerate. Ciocolata neagra este o excelenta varianta de desert sau de gustare intre mese.

Nucile sunt recunoscute pentru nutrientii sanatosi pe care ii contin: vitaminele C, B1, B2, B3, B5, sodiu, calciu, magneziu, potasiu, fier, fosfor si iod, care faciliteaza circulatia fluxului sanguin, ceea ce duce la imbunatatirea memoriei si a concentrarii. Le poti consuma in salate, dar si ca gustare intre mese.

Stirea anterioara

Cămăși cu poveste și cântec

Stirea Urmatoare

Drapelul României sărbătorit de social-democrații botoșăneni - FOTO

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.