ZiareBotosani.ro
Nest Dorohoi
Alimente care pot crește coeficientul de inteligență

Alimente care pot crește coeficientul de inteligență

Adaugat de: Ziare Botosani
Categorie : Sanatate

Ca orice muschi, creierul isi va spori activitatea daca este intretinut cum trebuie. Creierul uman are nevoie de combustibil puternic pe care il obtine din grasimile bune, antioxidanti si carbohidrati de buna calitate, scrie rodalesorganiclife.com. Specialistii recomanda 10 alimente bogate in nutrienti care stimuleaza memoria, sanatatea creierului si coefcientul de inteligenta. Specialistii recomanda 10 alimente bogate in nutrienti care stimuleaza memoria, sanatatea creierului si coefcientul de inteligenta.

Sfecla
Sfecla este foarte bogata in vitamina B. Acest nutrient vital va ajuta sa procesati rapid datele si sa sortati amintirile. Sfecla proaspata este considerata un antidepresiv natural. In plus, acidul folic din sfecla asigura protectia inimii.

Ansoa
Grasimile polinesaturate din ansoa va ajuta sa va protejati creierul de imbatranirea accelerata si de pierderea memoriei, tinandu-va in acelasi timp departe de depresie. Ansoa, un peste de dimensiuni foarte mici, contine de zece ori mai mult Omega3 decat tonul. In plus, aduce un aport important de vitamine D si calciu.

Oua
Ouale contin numerosi acizi grasi Omega 3 care protejeaza creierul. Acestea chiar au fost numite hrana perfecta pentru creier. Dar nu toate ouale sunt la fel de benefice. Ouale de la gainile crescute la curte contin de doua ori mai mult Omega 3 decat ouale de la gainile din crescatorii, si de trei ori mai multa vitamina E naturala, un antidepresiv puternic si posibilul antidot al bolii Alzheimer. Galbenusul este bogat in colina, un compus benefic sanatatii neurotransmitatorilor.

Fructe de padure
Zmeura si afinele contin compusi antocianici care protejeaza memoria. Capsulele compusilor de capsuni protejeaza memoria pe termen lung. Un studiu britanic a constatat ca persoanele care au consumat zilnic afine si-au imbunatatit considerabil memoria in doar cateva luni.

Untura
Nu, nu este o greseala. Tipul corect de untura poate face minuni pentru creier. In plus, grasimea monosaturata scade riscul de depresie. Este, de asemenea, o sursa bogata de vitamina D, un hormon vital ce impiedica aparitia dementei. Pentru cea mai sanatoasa untura, asigurati-va ca achizitionati produsul de la un agricultor care isi creste animalele pe pasuni ecologice.

Ardei rosu
Ardeiul rosu este extrem de bogat in capsaicina, un compus ce lupta impotriva durerii. Dar, creierul uman este de fapt incarcat cu receptori pentru capsaicina, care elibereaza endorfinele de reducere a stresului, ceea ce duce la o mai buna concentrare.

Varza de Bruxelles
Oamenii de stiinta au demonstrat ca planta crucifera este bogata in molecule pe care corpul nostru le transforma in diindolimetan, un stimulant al sistemului imunitar care ajuta la protejarea celulelor creierului. Continutul bogat de antioxidanti lupta impotriva radicalilor liberi care provoaca cancer si a deseurilor produse de corp.

Nap
La fel ca varza de Bruxelles, varza, broccoli si conopida actioneaza ca agenti puternici impotriva imbatranirii creierului. Un studiu efectuat de Harvard Medical School a constatat ca aceste legume pot reduce varsta creierului cu 1 pana la 2 ani.

Seminte de dovleac
Semintele de dovleac sunt mici comori umplute cu triptofan, un element crucial in mentinerea sanatatii creierului, folosit pentru a crea serotonina, o componenta cheie a starii de spirit.

Mere
Merele contin catechine, substante care ne protejeaza de substantele chimice daunatoare creierului. Asigurati-va ca alegeti mere ecologice, catechinele fiind gasite in coaja fructului, partea expusa pesticidelor. sursa: adevarul.ro

ZiareBotosani.ro

Sanatate: Alte articole din Botosani