Se dă lege la nivel naţional. Un nou sistem de verificare a modului în care se folosesc mașinile instituțiilor publice

Se dă lege la nivel naţional. Un nou sistem de verificare a modului în care se folosesc mașinile instituțiilor publice

Parlamentarii vor să introducă un sistem de verificare a modului în care se folosesc mașinile instituțiilor publice. Decontarea pentru cheltuielile combustibilului nu se va mai face dacă autoritățile publice nu își vor dota mașinile cu sisteme de localizare și monitorizare.

Proiectul de lege are ca scop modificarea legislației privind normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice. Se va face acest lucru pentru a reduce cheltuielile făcute de instituțiile publice.

Nu vor mai putea să-şi deconteze din bugetul instituţiei cheltuielile cu combustibilul
Conform viitoarei legi, autoturismele din parcul auto propriu, care aparțin instituțiilor publice și autorităților publice, vor fi echipate cu sisteme de localizare şi monitorizare a flotei auto.

Dacă noua obligație nu va fi respectată și le va lipsi foaia de parcurs generată de sistemul de localizare şi monitorizare a flotei auto, instituțiile publice “nu vor putea să-şi deconteze din bugetul instituţiei cheltuielile cu combustibilul”, după cum apare în document.

Se pot primi amenzi cuprinse între 10.000 și 50.000 de lei
În plus, trebuie să mai reținem că pe lângă imposibilitatea de a deconta cheltuielile cu combustibilul, instituțiile publice care nu vor respecta noile reguli vor risca și amenzi cuprinse între 10.000 și 50.000 de lei.

Inițiatorii cred că autoturismele sunt folosite și pentru a rezolva alte lucruri, care nu fac parte din latura profesională.

În prezent, există posibilitatea ca autoturismele instituțiilor publice “să fie utilizate și în scop personal, fapt interzis de către lege, dar de cele mai multe ori nedescoperit în lipsa unor proceduri și tehnologii care să asigure respectarea legii”, spun inițiatorii.

Se urmăreşte şi diminuarea consumul de carburant la nivelul instituțiilor publice și scăderea poluării
Prin introducerea măsurilor de mai sus s-ar diminua consumul de carburant la nivelul instituțiilor publice și ar scădea, de asemenea, și poluarea generată de mașinile acestora. În același timp, odată cu reducerea cheltuielilor cu carburantul, s-ar face și economii la nivelul instituțiilor publice.

De reținut! Pentru a se putea aplica, propunerea legislativă trebuie adoptată la Parlament, promulgată prin decret prezidențial și publicată în Monitorul Oficial.

Datorită creșterii prețului combustibililor, fie că vorbim despre benzină, motorină ori gaz petrolier lichefiat, la Parlament a fost inițiat acest proiect cu măsuri ce i-ar putea ajuta pe angajații publici, să plătească mai puțin pe combustibil. De asemenea, prin intermediul proiectului, cei din instituțiile publice ar avea dovezi că folosesc mașinile doar în interes de serviciu.

Stirea anterioara

Ploi și frig după temperaturile de vară. Furtuna Mathias lovește România, fenomene extreme în țară

Stirea Urmatoare

Acțiune a polițiștilor din Dorohoi, pentru siguranța cetățenilor. Haine și țigarete Duty Free confiscate - FOTO

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.