Maşinile cu volanul pe dreapta ar putea fi... trase pe dreapta

Maşinile cu volanul pe dreapta ar putea fi... trase pe dreapta

Maşinile cu volan pe dreapta au intrat în atenţia parlamentarilor după ce, în ultimii ani, s-au înregistrat mai multe accidente foarte grave provocate de şoferii unor astfel de autoturisme.

În urma eliminării taxei auto în anul 2017, tot mai mulţi români şi-au cumpărat maşini cu volan pe dreapta datorită preţului mai accesibil. Statisticile RAR, obţinute de „Adevărul“, arată că în 2016 au fost înmatriculate 6.000 astfel de maşini, iar în anul 2017 peste 25.000 de automobile. Cifrele mai arată că în 90% dintre accidentele în care sunt implicate maşini cu volan pe dreapta, şoferul acestora se face vinovat de producerea accidentului

Deputaţii PSD Gabriel Petrea şi Beatrice Tudor pregătesc un proiect de lege ce vizează interzicerea dreptului de circulaţie în România a maşinilor „englezeşti“.

În acest sens, parlamentarii au solicitat o serie de date din partea Ministerului Transporturilor, pentru a afla numărul exact al maşinilor de acest tip aduse în România, în ultimii doi ani, care au fost omologate pentru a circula pe drumurile noastre. De asemenea, iniţiatorii proiectului de lege au cerut şi poziţia oficială a Registrului Auto Român (RAR) faţă de mutarea volanului de pe partea dreaptă pe cea stângă, dar şi cât de sigură este această conversie.

Pericolul maşinilor cu volan pe dreapta

Specialiştii atrag atenţia asupra riscurilor pe care le reprezintă maşinile „englezeşti“ în traficul din România, unde cele mai multe şosele sunt cu o singură bandă pe sens. „Chiar şi cu volanul pe stânga, în circulaţia pe drumurile noastre – cele mai multe doar cu o bandă de mers pe sens, depăşirile sunt foarte riscante. Dacă mai ai şi volan pe dreapta, atunci vizibilitatea este foarte restrânsă, iar riscul de accident creşte exponenţial. Riscul nu este doar la depăşiri, dar şi la circulaţia în sensul giratoriu sau în intersecţii. Nu este expus doar şoferul unei maşini cu volan pe dreapta, dar şi ceilalţi participanţi la trafic“, a explicat, pentru „Adevărul“, fostul campion de raliu, Titi Aur.

Statistici alarmante

Şi statisticile Poliţiei confirmă pericolul maşinilor englezeşti: aproape toţi şoferii cu asemenea maşini, implicaţi în accidente rutiere, sunt şi vinovaţi de producerea lor, iar cele mai multe dintre accidentele provocate de automobile cu volanul pe partea dreaptă se produc la depăşiri. Coliziunile sunt, de obicei, frontale, iar posibilitatea de evitare a lor este aproape nulă, din cauza lipsei de vizibilitate a şoferilor acestor maşini. În ciuda statisticilor alarmante, românii continuă să ignore pericolul şi să cumpere maşini cu volan pe dreapta. Motivul este unul simplu: preţul aproape la jumătate faţă de o maşină cu volan pe stânga.

Astfel, în Marea Britanie, cu cât o maşină este mai veche, cu atât mai mare este preţul asigurării. Din acest motiv, britanicii îşi schimbă maşina mult mai des decât alţi europeni şi îşi achiziţionează mereu modele noi. Aşa ajung românii să cumpăre pe mai nimic diverse modele de maşini care în alte state europene se vând la preţuri de aproape două ori mai mari. Sursa: adevarul.ro

Stirea anterioara

Marius Budăi-PSD: „Guvernul a soluționat criza salariilor din Sănătate”

Stirea Urmatoare

Autocar cu români implicat într-un accident cu un TIR, pe autostrada A4 Torino-Milano! Traficul a fost blocat

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.