Lovitură dură pentru șoferii din România. Aceste mașini vor fi interzise începând cu luna ianuarie 2021

Lovitură dură pentru șoferii din România. Aceste mașini vor fi interzise începând cu luna ianuarie 2021

Lovitură dură pentru șoferii din România. Aceste mașini vor fi interzise începând cu luna ianuarie 2021. Cine sunt cei vizați și despre ce mașini este vorba? Mii de șoferi vor fi afectați.

Este vorba despre mașinile cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie. Se pare că începând cu data de 1 ianuarie 2021, acestea nu vor mai putea fi înmatriculate. Decizia vine după ce Marea Britanie a părăsit Uniunea Europeană, dar nici până în prezent cele două mari puteri nu au reușit să ajungă la un acord.

De menționat este faptul că măsura a fost anticipată încă de la începutul anului, iar Registrul Auto Român (RAR) a pregătit șoferii pentru această posibilitate. Trebuie știut că măsura nu afectează toate mașinile cu volan pe dreapta și nici pe cele care sunt deja înmatriculate în România.

Astfel, potrivit Registrului Auto Român, la eliberarea CIV pentru vehiculele rulate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de Marea Britanie (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerințelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terţe. În cazul emisiilor poluante se impune condiția privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.

De asemenea, șoferii trebuie să mai știe că Inspecția Tehnică Periodică efectuată în Marea Britanie la vehiculele second hand nu mai este acceptată, sau mai exact, recunoscută la omologarea individuală şi eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. Astfel, în cazul acestor vehicule, ITP trebuie refăcută la RAR.

De menționat este faptul că noile măsuri nu afectează mașinile cu volan pe dreapta care provin din Irlanda, care este țară UE și în cazul cărora legislația rămâne neschimbată.

Ce se întâmplă cu mașinile înmatriculate
În cazul mașinilor cu volan pe dreapta deja înmatriculate în România, momentan, acestea nu vor fi afectate de noua decizie. Totuși, pe termen lung, autoritățile intenționează restricționarea numărului de mașini cu volan pe dreapta aflate în circulație.

Schimbări ale legislației interne, dar și a normelor ITP, vor impune de facto mutarea postului de conducere pe partea stângă sau retragerea acestora din circulație. Acest lucru este necesar pentru că mașinile cu volan pe dreapta au fost implicate, de-a lungul timpului, în numeroase accidente rutiere grave.

„În ceea ce privește mașinile deja înscrise în circulație dar cu volan pe dreapta, analizăm oportunitatea ca într-un termen rezonabil – spunem noi – deținătorii să fie obligați să mute postul de conducere”, declara acum un an Cristian Bucur, Director Tehnic al Registrului Auto Român.

Totuși mutarea postului de conducere nu este o soluție bună pentru toți șoferii. Operațiunea este una costisitoare, iar în cazul mașinilor vechi, schimbarea nici nu se merită având în vedere pețul.

De menționat este faptul că nu doar condițiile de înmatriculare a mașinilor se schimbă de la 1 ianuarie, ci și procedura de echivalare de echivalare a permiselor de conducere eliberate în Marea Britanie.

Stirea anterioara

Germania prelungește închiderea frontierelor cu Marea Britanie și Africa de Sud până pe 6 ianuarie

Stirea Urmatoare

MAE: Noile condiții de intrare în Anglia se vor aplica începând de luni

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.