Amendă pentru Orange! Toți clienții trebuie să știe ce făcea compania

Amendă pentru Orange! Toți clienții trebuie să știe ce făcea compania

Orange România a fost sancționată cu o amendă în valoare de 150.000 de lei de către ANPC. Orange România a fost sancționată din cauza practicii comerciale înşelătoare.

„Inspectorii ANPC au finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu.

Inspectorii ANPC au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023.

Sancțiunile au fost date în urma cercetării documentelor solicitate, respectiv: un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, acesorii, câte zece contracte semnate de catre consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate”, a informat, joi, Protecția Consumatorilor.

Printre abaterile de la legislaţia actuală se numără:
promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare;
comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate;
rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depăşirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omiţându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat. Lipsa menţionării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situaţii, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaste ce documente trebuie sa prezinte;
soluţionarea reclamaţiilor primite de la clienţi pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depăşeşte termenul legal de cercetare a reclamaţiilor, de 30 de zile.

Orange este unul dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații din întreaga lume. Este un important furnizor de servicii globale IT și de telecomunicații pentru companii multinaționale, sub brandul Orange Business Services, scrie pe site-ul oficial al companiei respective.

Stirea anterioara

Certificatele de naștere și alte acte de stare civilă se vor putea obține online până la sfârșitul anului

Stirea Urmatoare

Poliţiştii botoşăneni din nou alături de elevi în Săptămâna prevenirii criminalităţii

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.