Deszăpezire făcută cu utilaje de jumătate de secol

Deszăpezire făcută cu utilaje de jumătate de secol

Cea mai veche masina care a actionat la deszapezirea drumurilor judetene din Botosani a fost fabricata in 1964.

Zapada i-a pus la grea incercare pe drumari. Acestia au incercat sa croiasca drum cu freze fabricate pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu Dej. De altfel, mai bine de trei sferturi din utilajele Sectiei de Drumuri Nationale (SDN) de la Botosani au o vechime „in munca” mai mare decat cei care le conduc. „Avem sapte freze, dar cinci sunt fabricate intre anii 1964 – 1972. Avem mari probleme cu piesele de schimb pentru ca, fiind atat de vechi si de productie ruseasca, unele piese nu se mai gasesc“, a recunoscut Liviu Mihalache, seful SDN.

La Botosani, inca isi mai face treaba o autofreza ZIL model D470, fabricata in 1964. Utilajul poate deszapezi intr-o ora circa cinci kilometri de sosea, in conditiile in care troienele ajung pana la trei metri si jumatate. In tot acest timp consuma, insa, 20-25 de litri de motorina. Autofreza a adunat pana acum 31.000 de ore de functionare, adica peste 1.290 de zile de mers continuu si, dupa ce a deschis drum pe Valea Prutului, de la Stanca, Ripiceni, Manoleasa si pana la Radauti Prut, a fost trimisa zilele trecute in Vrancea, impreuna cu o alta masina. Acolo botosanenii Constantin Horodisteanu si Constantin Iluc au taiat nametii in doua pentru a face drum echipelor de salvare. „Am scos de sub zapada oameni ingroziti  care credeau ca si-au gasit sfarsitul sub troiene. Acum deszapezeam, iar in urmatoarele 20 de minute totul era din nou sub troiene. Daca iesi de pe sosea, pentru ca nu o mai vezi, risti sa ajungi in sant si nu te mai scoate decat o wolla de mare capacitate“, a povestit Constantin Horodisteanu. Acesta a spus ca trei saptamani nu a vazut decat zapada in fata ochilor.

Adunand sub capota doar 150 de cai putere, mastodontul cantareste aproape noua tone, la care se adauga rezervorul cu 800 de litri de motorina, modificat pentru a-i asigura o autonomie mai mare.

In mod normal, aceste utilaje ar trebui sa fie piese de muzeu. Firmele de salubrizate prefera, insa, sa plateasca patru-cinci mecanici buni, care sa le intretina, decat sa caute alternative, utilajele noi fiind ori prea scumpe ori prea fragile.

Circulatie mentinuta cu utilaje inchiriate

Zapada nu mai creeaza probleme pe strazile principale din Botosani. In schimb, in cartiere sau pe unele portiuni de trotuare, zapada faramitata ingreuneaza circulatia. Situatia a fost recunoscuta si de viceprimarul Florin Ghiorghita, care s-a declarat nemultumit de utilajele Urban Serv, aratand ca numai dupa ce societatea a inchiriat utilaje de la firme private s-a vazut eficienta interventiei.

La trotuare nu s-a actionat eficient din cauza ca utilajul Urban Serv s-a defectat si nu s-a gasit altul de inchiriat. S-a actionat insa manual la indepartarea zapezii, in principal in zona centrala. Potrivit edilului, alta ar fi fost situatia daca mai multi botosaneni s-ar fi implicat in a indeparta zapada din fata blocurilor sau de pe locurile de parcare.

In ultima saptamana, politistii locali au dat patru amenzi in valoare de 2.200 de lei si 13 avertismente scrise celor care nu au indepartat zapada din fata spatiilor pe care le detin.

Pentru zapada carata in diferite zone de la marginea orasului municipalitatea va trebui sa plateasca 430.000 de lei. La finele lunii se va afla costul total al activitatii de deszapezire din februarie.

Acoperisul Directiei Muncii curatat de pompieri

Pompierii botosaneni au fost solicitati ieri pentru a degaja zapada de pe acoperisul Directiei Muncii. Veniti cu o autoscara, pompierii au curatat valurile de zapada care amenintau sa cada peste trecatori. Misiunea a fost  a patra de acest tip dupa ninsorile abundente din prima jumatate a lunii.

Munti de zapada carati si din Dorohoi

Muntii de zapada adunati pe marginea trotuarelor si a strazilor din Dorohoi vor fi incarcati si scosi din oras pentru a preveni inundarea zonelor joase. In plus, deoarece canalizarea orasului nu poate prelua apa rezultata din topirea zapezii, paraul din centru orasului si-a marit deja debitul, iar oficialii se tem ca apa va ajunge in curtea localnicilor din vecinatate. Primele zone in care zapada a fost deja incarcata sunt cele care au fost inundate in urma cu doi ani si unde nu exista sistem de canalizare.

Sursa: Monitorul de Botosani

Cea mai veche masina care a actionat la deszapezirea drumurilor judetene din Botosani a fost fabricata in 1964.

 

Zapada i-a pus la grea incercare pe drumari. Acestia au incercat sa croiasca drum cu freze fabricate pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu Dej. De altfel, mai bine de trei sferturi din utilajele Sectiei de Drumuri Nationale (SDN) de la Botosani au o vechime „in munca” mai mare decat cei care le conduc. „Avem sapte freze, dar cinci sunt fabricate intre anii 1964 – 1972. Avem mari probleme cu piesele de schimb pentru ca, fiind atat de vechi si de productie ruseasca, unele piese nu se mai gasesc“, a recunoscut Liviu Mihalache, seful SDN.

 

La Botosani, inca isi mai face treaba o autofreza ZIL model D470, fabricata in 1964. Utilajul poate deszapezi intr-o ora circa cinci kilometri de sosea, in conditiile in care troienele ajung pana la trei metri si jumatate. In tot acest timp consuma, insa, 20-25 de litri de motorina. Autofreza a adunat pana acum 31.000 de ore de functionare, adica peste 1.290 de zile de mers continuu si, dupa ce a deschis drum pe Valea Prutului, de la Stanca, Ripiceni, Manoleasa si pana la Radauti Prut, a fost trimisa zilele trecute in Vrancea, impreuna cu o alta masina. Acolo botosanenii Constantin Horodisteanu si Constantin Iluc au taiat nametii in doua pentru a face drum echipelor de salvare. „Am scos de sub zapada oameni ingroziti  care credeau ca si-au gasit sfarsitul sub troiene. Acum deszapezeam, iar in urmatoarele 20 de minute totul era din nou sub troiene. Daca iesi de pe sosea, pentru ca nu o mai vezi, risti sa ajungi in sant si nu te mai scoate decat o wolla de mare capacitate“, a povestit Constantin Horodisteanu. Acesta a spus ca trei saptamani nu a vazut decat zapada in fata ochilor.

 

Adunand sub capota doar 150 de cai putere, mastodontul cantareste aproape noua tone, la care se adauga rezervorul cu 800 de litri de motorina, modificat pentru a-i asigura o autonomie mai mare.

 

In mod normal, aceste utilaje ar trebui sa fie piese de muzeu. Firmele de salubrizate prefera, insa, sa plateasca patru-cinci mecanici buni, care sa le intretina, decat sa caute alternative, utilajele noi fiind ori prea scumpe ori prea fragile.

 

Circulatie mentinuta cu utilaje inchiriate

 

Zapada nu mai creeaza probleme pe strazile principale din Botosani. In schimb, in cartiere sau pe unele portiuni de trotuare, zapada faramitata ingreuneaza circulatia. Situatia a fost recunoscuta si de viceprimarul Florin Ghiorghita, care s-a declarat nemultumit de utilajele Urban Serv, aratand ca numai dupa ce societatea a inchiriat utilaje de la firme private s-a vazut eficienta interventiei.

 

La trotuare nu s-a actionat eficient din cauza ca utilajul Urban Serv s-a defectat si nu s-a gasit altul de inchiriat. S-a actionat insa manual la indepartarea zapezii, in principal in zona centrala. Potrivit edilului, alta ar fi fost situatia daca mai multi botosaneni s-ar fi implicat in a indeparta zapada din fata blocurilor sau de pe locurile de parcare.

 

In ultima saptamana, politistii locali au dat patru amenzi in valoare de 2.200 de lei si 13 avertismente scrise celor care nu au indepartat zapada din fata spatiilor pe care le detin.

 

Pentru zapada carata in diferite zone de la marginea orasului municipalitatea va trebui sa plateasca 430.000 de lei. La finele lunii se va afla costul total al activitatii de deszapezire din februarie.

 

Acoperisul Directiei Muncii curatat de pompieri

 

Pompierii botosaneni au fost solicitati ieri pentru a degaja zapada de pe acoperisul Directiei Muncii. Veniti cu o autoscara, pompierii au curatat valurile de zapada care amenintau sa cada peste trecatori. Misiunea a fost  a patra de acest tip dupa ninsorile abundente din prima jumatate a lunii.

 

Munti de zapada carati si din Dorohoi

 

 Muntii de zapada adunati pe marginea trotuarelor si a strazilor din Dorohoi vor fi incarcati si scosi din oras pentru a preveni inundarea zonelor joase. In plus, deoarece canalizarea orasului nu poate prelua apa rezultata din topirea zapezii, paraul din centru orasului si-a marit deja debitul, iar oficialii se tem ca apa va ajunge in curtea localnicilor din vecinatate. Primele zone in care zapada a fost deja incarcata sunt cele care au fost inundate in urma cu doi ani si unde nu exista sistem de canalizare.

 

Sursa Monitorul de Botosani

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Coafezele, somate să își plătească impozitele! ANAF vrea să reducă evaziunea fiscală și pornește verificarea

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.