E jale pentru românii cu maşini pe benzină! Preţurile la pompă au sărit în aer

E jale pentru românii cu maşini pe benzină! Preţurile la pompă au sărit în aer

Şoferii care conduc maşini cu motor pe benzină au parte acum de un adevărat şoc când merg să alimenteze. În întreaga Europă, preţurile au explodat, iar motivele sunt multiple. Care ar putea fi rezolvarea şi când ne putem aştepta la o scădere a preţului benzinei?
 
Probleme serioase pentru şoferii din Europa! Preţul pe care aceştia îl plătesc la pompă pentru benzină a început să crească, deşi europenii conduc mai puţin cu circa 30% în această perioadă, faţă de perioada pre-pandemie. Motivul: rafinăriile de pe continent şi-au redus producţia, însă şi-au majorat exporturile de combustibili, notează Bloomberg.

Preţul benzinei, la cel mai ridicat nivel din ultimii ani în ţări precum Germania, Franţa sau Italia
Diferenţa între preţul la care se tranzacţionează benzina comparativ cu ţiţeiul brut a atins cel mai ridicat nivel de după 2017, la începutul lunii aprilie. Astfel că în mai multe state mari consumatoare de pe continent, cum ar fi Germania, Franţa sau Italia, preţul benzinei a ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimii ani.

Peste 25% dintre facilităţile care produc benzină la rafinăriile din nord-vestul Europei au fost scoase recent din funcţiune pentru lucrări de mentenanţă sau întreruperi neprogramate. Producţia de benzină a fost astfel şi mai mult redusă, într-o perioadă în care şi aşa rafinăriile procesau mai puţin ţiţei din cauza pandemiei.

Combinat şi cu exporturile solide, în special spre Statele Unite, creşterea preţurilor sugerează că piaţa a contrabalansat cu mult pierderea cererii.

„Există exporturi mari de benzină din Europa spre alte regiuni importante”, spune Mark Williams, analist la firma de consultanţă Wood Mackenzie Ltd., adăugând că revenirea cererii în SUA influenţează piaţa europeană.

Exporturi importante de benzină spre Statele Unite sau Vestul Africii
Exporturile europene de benzină spre SUA au crescut cu peste 60% în luna martie şi au rămas la un nivel susţinut în luna aprilie, arată datele furnizate de firma de analiză Kpler. De asemenea, livrările spre Vestul Africii sunt şi ele consistente, ajungând la o medie de aproape 500.000 de barili/zi în trimestrul întâi.

În acelaşi timp, producţia de benzină în Europa este diminuată ca urmare a scoaterii din funcţiune a mai multor unităţi de cracare catalitică.

Rafinăria Miro din Germania, care în mod normal furnizează între un sfert şi o treime din benzina consumată în Germania, a trecut printr-un proces major de revizie în primăvara acestui an. De asemenea, rafinăria Pembroke din Marea Britanie se numără printre facilităţile care au redus producţia în ultimele săptămâni.

Prăbuşirea traficului aerian a reorientat rafinăriile de la producţia de combustibil pentru avioane spre cea de motorină
Întreruperile de producţie şi exporturile ridicate au susţinut piaţa europeană a benzinei chiar dacă gradul de utilizare a şoselelor de pe continent este, în medie, cu 30% sub nivelul înregistrat înaintea pandemiei.

Toţi aceşti factori influenţează preţul benzinei, dar nu sunt de ajuns pentru a modifica marjele pentru alte tipuri de combustibili utilizaţi în transport. În condiţiile în care traficul aerian în Europa este în continuare cu 60% sub nivelul la care era înaintea pandemiei, rafinăriile se reorientează dinspre producţia de combustibil pentru avioane spre producţia de motorină, ceea ce conduce la majorarea ofertei şi la scăderea preţurilor.

„Pentru benzină, datele fundamentale nu arată bine. Acest lucru nu se va schimba până când cererea de combustibili pentru avioane nu se va îmbunătăţi”, crede Mark Williams.

Stirea anterioara

Cum să întinerim trupul, pentru a putea îmbunătăți calitatea vieții

Stirea Urmatoare

Victorie pentru FC Botoșani în meciul cu FC Voluntari

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.