Trimite stirea ta !
ziarebotosani.ro
ZiareBotosani.ro
ZiareBotosani.ro
Nest Dorohoi
Osteoporoza nu vine doar din lipsa de calciu. Ce alți nutrienți sunt esențiali

Osteoporoza nu vine doar din lipsa de calciu. Ce alți nutrienți sunt esențiali

Adaugat de: Ziare Botosani
Categorie : Sanatate

Desi, pana acum, majoritatea considerau ca oasele pot deveni mai fragile si se pot rupe mult mai usor în absenta calciului din organism, studiile recente au relevat faptul ca sistemul osos nu doar de calciu are nevoie, ci, alaturi de acestea, de alti cativa nutrienti. Astfel, de la calciu sau magneziu pana la potasiu sau vitamina C, o serie de nutrienti sunt necesari corpului pentru o rezistenta buna a oaselor, absenta lor conducand la fragilitatea sistemului osos.

De aceea, cel mai important este sa cunoastem din ce alimente îsi poate extrage corpul nutrientii atat de necesari si, pe cat putem, sa încercam sa introducem în alimentatia de zi cu zi alimentele care îi contin.

Calciu
Atunci cand e vorba despre prevenirea osteoporozei sau de tratamentul acesteia, calciul este unul dintre cele mai importante elemente nutritive pentru os. Ideal este sa acumulam 1.000-1.300 mg de calciu pe zi din alimentele pe care le consumam. Cele mai recomandate sunt iaurtul simplu fara grasimi, lapte fara grasimi sau cu un procent scazut, branzeturi, tofu, soia, fasolea alba, varza, broccoli sau migdale.

Vitamina D
Un alt nutrient important pentru sanatatea oaselor este vitamina D. Chiar si pentru acumularea de calciu în organism este nevoie de vitamina D. Corpul poate produce vitamina D cu ajutorul luminii solare, însa cele mai bune surse raman alimentele si suplimentele de vitamina D.

Pestele gras, cum ar fi somonul, hering,macrou sau sardine, este o sursa excelenta. Laptele, iaurtul dar si ciupercile si galbenusurile de ou mai sunt bogate în aceasta vitamina.

Proteine
Studiile au aratat ca lipsa de proteine din corp duce la accelerarea pierderii de masa osoasa. Proteinele sunt foarte importante în procesul de refacere a oaselor accidentate. Cu toate acestea, cantitatile mari de proteine pot fi daunatoare, asa ca cele mai recomandate alimente, consumate în cantitati moderate, sunt carnea slaba de curcan, pui, carne slaba de vita sau muschiulet de porc, fructele de mare, albusurile de ou, lactatele cu grasimi putine, leguminoasele sau chiar untul de arahide.

Vitamina K
Aceasta vitamina este esentiala pentru formarea osteocalcinei, un tip de proteina care se gaseste numai în oase. Aportul ridicat de vitamina K duce la un risc mai mic de fracturi. Prin urmare, este recomandat consumul alimentelor în care se poate gasi aceasta vitamina. Cel mai frecvent este continuta de verdeturi precum salata, spanacul, sparanghel, broccoli, varza de Bruxelles, patrunjel.

Vitamina C
Consumul de alimente bogate în vitamina C permite corpului sa produca suficient colagen, o proteina care contribuie la rezistenta osoasa. Nu este foarte greu de obtinut cantitatea necesara de vitamina C daca sunteti fani ai capsunilor, portocalelor, lamailor dar consumati frecvent si varza, conopida, rosii, hrean.

Magneziu
Mai multe studii au ajuns la concluzia ca acest mineral poate juca un rol foarte important în prevenirea si tratarea osteoporozei. Magneziu ajuta organismul sa neutralizeze acizii metabolici, ajuta la absorbtia de calciu si mentine structura osoasa puternica. Magneziu se gaseste în semintele de dovleac, în orezul brun, spanac, aghinare, cartofii dulci, fasole, semintele de susan sau de in.

Potasiu
Numeroase fructe si legume contin cantitati semnificative de substante nutritive, printre care si potasiu. O dieta bogata în potasiu ajuta la încetinirea declinului densitatii minerale a oaselor, care apare cu înaintarea în varsta. Oasele se pot pastra la fel de puternice prin consumul de pepene galben sau de caise, papaya, banane, prune, stafide, avocado, anghinare, salata verde, morcovi, rosii, fasole, migdale sau fistic.




ZiareBotosani.ro

Sanatate: Alte articole din Botosani