Cum putem elimina dependența pentru dulciuri

Cum putem elimina dependența pentru dulciuri

Necesarul zilnic de zahar pentru o femeie este de 50 de grame pe zi, adica in jur de 6 lingurite. In aceasta cantitate nu intra fructele, dar intra, pe langa prajituri, ciocolata si alte dulciuri, orice aliment indulcit – nu neaparat cu zahar.

Siropul, dextroza, melasa, glucoza, maltoza si fructoza sunt indulcitori care se regasesc pe o gramada de produse din supermarket-uri si pe care trebuie sa le consumi cat mai rar. De la o zi la alta, mai apare cate un studiu care adauga noi pericole pe lista de afectiuni cauzate de consumul de zahar: obezitate, hipertensiune arteriala, anxietate si chiar boli de inima sau atacuri cerebrale. In plus, zaharul are rol major in stricarea danturii si imbatranirea prematura a pielii.

In ciuda riscurilor insa, continuam sa consumam zahar. De ce? Pentru ca zaharul intruneste toate criteriile specifice substantelor care creeaza dependenta: -la fel ca si alcoolul si drogurile, consumul de zahar stimuleaza eliberarea de serotonina si dopamina; - oamenii il consuma compulsiv, in ciuda consecintelor negative dovedite;consumul continuu poate dezvolta toleranta la efecte; - cand corpul nu-si mai primeste cantitatea de zahar cu care este obisnuit, apare pofta de dulce (asa cum, in cazul consumului de droguri, apare sevrajul). Sa scapi de dependenta de zahar e mai simplu de zis decat de facut, deoarece radacinile acestei dependente sunt atat fizice, cat si emotionale.

Tine minte ca pofta de zahar scade in intensitate pe masura ce scade cantitatea pe care o consumi. Iata cateva trucuri care te pot ajuta sa-ti tii sub control pofta de zahar: - Inlocuieste dulciurile cu fructe, morcovi, rosii cherry sau fructe uscate. In loc de sucuri carbogazoase, ice tea-uri si nectare din comert, fa-ti singura sucuri proaspete. Odata ce ti-ai curatat corpul de zahar, papilele gustative vor deveni mai sensibile si toate aceste alimente naturale ti se vor parea mai dulci. In cateva zile, cand vei mai simti pofta de ceva dulce, te vei gandi la fructe, nu la prajituri si bomboane.

Mananca in asa fel incat sa mentii un nivel constant al zaharului in sange. Asta inseamna trei mese principale pe zi, care sa combine carbohidrati (fructe, legume, cereale integrale), proteine slabe (peste, carne de pui, tofu) si grasimi sanatoase (omega 3, ulei de masline, lapte, branza). Invata sa deosebesti foamea fizica de cea indusa de stres, anxietate, oboseala sau plictiseala. Daca ai mancat de putin timp si ti se face pofta de dulce, cel mai probabil cauza e psihica. Daca esti obosita, odihneste-te; daca esti plictisita, gaseste-ti o ocupatie; daca esti singura, cheama-ti prietenii aproape. Identifica ce sta la baza nevoii tale de dulce si anihileaza-ti pofta facand ceva, nu mancand ceva. Nu tine zahar si dulciuri in casa.

Cand mananci in oras, nu te duce cu stomacul gol. Mananca putin inainte, ca sa nu simti nevoia sa devorezi tot meniul, mai ales daca te duci intr-o cafenea sau intr-un local unde predomina deserturile si produsele de patiserie. Exercitiile fizice regulate si somnul ajuta la reducerea poftei de dulce. Relaxarea echilibreaza nivelul zaharului din sange. Asculta muzica, mediteaza, fa o baie sau orice altceva te relaxeaza si vei vedea ca pofta de dulce dispare. Nu renunta definitiv la „batalie”, daca cedezi tentatiei din cand in cand. Ca in cazul oricarei dependente, si pentru dependenta de zahar e nevoie de mai multe tentative si ca sa scapi definitiv.

Stirea anterioara

Bugetarii se bucură de o nouă zi liberă în acest an

Stirea Urmatoare

Botoșănean găsit fără suflare în propriul salon de bronzat

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.