Trimite stirea ta !
ziarebotosani.ro
ZiareBotosani.ro
ZiareBotosani.ro
Nest Dorohoi
Cum îți poți proteja coloana în timpul unui efort îndelungat

Cum îți poți proteja coloana în timpul unui efort îndelungat

Adaugat de: Ziare Botosani
Categorie : Sanatate

Mișcările pe care le faci pot să-ţi solicite foarte mult spatele, avertizează specialiştii. Descoperă cum să previi aceste probleme!

Aspiratul, ștersul podelelor sau al ferestrelor, măturatul ori scoaterea rufelor din mașină sunt probleme cât se poate de serioase pentru persoanele care au hernie de disc, alte afecțiuni ale coloanei vertebrale ori s-au confruntat în ultimele luni cu dureri lombare sau cervicale, avertizează dr. Iulia Belc, medic primar recuperare medicală, medicină fizică și balneologie.

„Aparent banala curățenie de Paște poate deveni o provocare pentru toate persoanele care au experimentat în ultimele luni o durere lombară, puternică sau ușoară. Dacă suntem în plin puseu dureros sau imediat după ieșirea din el, e cel mai indicat să chemăm pe cineva să ne ajute, pentru că altfel riscăm să afectăm din nou coloana. În cazul unei dureri cronice ușoare, surde, suportabile, sau a lipsei durerii la o distanță de câteva luni de un episod acut, trebuie să ne adaptăm activitățile, să gândim un plan de derulare al acestora pe o perioadă de câteva zile”, explică dr. Iulia Belc şi face câteva recomandări despre cum putem să protejăm coloana şi să prevenim durerile.

1. Activitatea trebuie întreruptă de pauze periodice de 10-15 minute, la interval de 40-45 minute, sau imediat,  în cazul apariției unei dureri sau a unui disconfort.

2. Poziția ortostatică (în picioare), trebuie adaptată, ținând picioarele depărtate la nivelul umerilor. Atenție, dacă mobila de bucătărie nu are picioare de sprijin, tendința noatră este de a sta în poziție de balerină, cu vârfurile mult în afară, ca să stăm cât mai aproape de dulap. Acest lucru va accentua scobitura lombară, lordoza, va pune presiune asupra articulațiilor intervertebrale și, pe cale de consecință, va determina apariția durerii. Ideal este să sprijinim alternativ câte un picior pe o mică treaptă adaptată dintr-o cratiță întoarsă, un teanc de cărți, o scăriță sau deschizând ușa de la masca chiuvetei și sprijinind piciorul în interiorul dulapului.  

3. Ridicarea oricărei greutăți se face cu două mâini, ajutându-ne de membrele inferioare și îndoind mereu genunchii. Mișcarea de ridicare NU trebuie făcută cu genunchii întinși, nici măcar când scoatem sacoșele din portbagaj. Nu uitați să depărtați picioarele la nivelul umerilor!

4. Dacă trebuie să vă întindeți spre o poliță înaltă și nu aveți o scăriță  în apropiere, ridicați-vă doar pe vârfuri, fără să întindeți coloana vertebrală.

5. Pentru manipularea măturii sau a mopului - obligatoriu cu mâner lung -, stați cu spatele drept, contractați musculatura abdominală și țineți ustensila aproape de corp pentru a evita mișcarea de întindere. Mai mult, controlați mișcările de răsucire și aplecați-vă doar din genunchi, nu din coloană.

6. În cazul aspiratorului, păstrați poziția dreaptă, încordați mușchii abdomenului, așezați un picior în față, genunchii ușor îndoiți și lăsați greutatea corpului pe ei la mișcarea de împingere în față. Pentru a preîntâmpina mișcarea de du-te–vino, față-spate, destul de solicitantă pentru spate, puteți parcurge lungimea încăperii doar prin mișcare în față, întorcându-vă apoi și aspirând în același mod, în sens contrar.

7. Pentru spălatul geamurilor folosiți o racletă cu mâner telescopic sau o scăriță și evitați mișcările de întindere.

8. Încărcarea sau descărcarea mașinii de spălat trebuie făcută, de asemenea, cu economie de mișcare, prin plasarea coșului la un nivel optim pentru a evita mișcările repetate de aplecare. ”Dacă încărcarea se face pe sus, așezați coșul pe un suport la nivelul mașinii, iar dacă hubloul este frontal, puneți coșul jos, iar dumneavoastră va aplecați prin genuflexiune, apoi vă ridicați cu spatele drept.

La întinsul rufelor, adaptați înălțimea sârmelor la înălțimea dumneavoastră, sau folosiți umerașe. Folosiți-vă doar de brațe și de ridicarea pe vârful picioarelor, pentru a evita mișcările de întindere lombară”, subliniază dr. Iulia Belc.

9. Dacă aveți o suferință cervicală asociată, spondiloză, discopatie, evitați poziția monotonă de extensie, care presupune capul dat pe spate. Pe lângă durere cervicală, în astfel de cazuri ar putea să apară amețeală, dezechilibrare și suprasolicitarea coloanei lombare în mișcarea de redresare.

10. Folosiți un coș sau o măsuță pe roți pentru a depozita toate cârpele și detergenții necesari, ca să evitați deplasările și aplecările repetate. Nu în ultimul rând asigurați-vă că aveți o îmbrăcăminte lejeră, comodă, încălțăminte cu talpă elastică, bine fixată pe picior. Purtând papuci prea largi există pericolul de a vă împiedica, iar în mișcarea reflexă de redresare, veți agresa coloana vertebrală. sursa: stiri.com.ro


ZiareBotosani.ro

ZiareBotosani.ro

Sanatate: Alte articole din Botosani