S-a schimbat legea pentru PFA în România. Au dreptul la schimbare de statut după un an
Noi reguli la Programul Rabla Local. Schimbarea de care trebuie să ştie zeci de mii de români cu maşini vechi
Ministerul Mediului a modificat regulile programului Rabla Local, printr-un ordin apărut zilele trecute, chiar dacă programul nu a fost lansat încă.
Astfel, una dintre noile reguli ale programului Rabla Local stabilește că cei care vor primi 3.000 de lei pentru casarea unei mașini vechi nu vor putea să-și cumpere, timp de trei ani, o mașină cu un nivel de poluare mai mic de Euro 5. Înainte, restricția viza mașinile cu normă de poluare de până la Euro 4.
Totodată, a fost modificat şi procentul de finanțare acordat în cadrul programului Rabla Local.
De asemenea, pentru a face programul mai atractiv pentru primării, procentul de finanțare acordat în cadrul programului a fost modificat astfel: 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și 20% de la primărie.
Transpus în lei, ținând cont că stimulentul e în valoare de 3.000 de lei - 2.400 lei de la AFM și 600 de lei de la primărie.
Care sunt etapele programului Rabla Local
Înainte, stimulentul pentru casarea unei mașini vechi trebuia acoperit în mod egal de primării și de autoritățile pentru mediu.
Totodată, a fost introdusă noțiunea de contribuție proprie a primăriilor, pentru a fi evidențiată suma acordată persoanelor fizice de către acestea.
De asemenea, ordinul detaliază etapele programului și obligațiile pe care le au cei ce vor să obțină cei 3.000 de lei pentru casarea unei mașini vechi, astfel încât acestea să fie mai clare pentru persoanele fizice.
Concret, pentru a participa în cadrul programului Rabla Local, solicitantul de finanțare are următoarele obligații:
- să se asigure că primăria în raza căreia își are domiciliul și unde este înregistrat autovehiculul uzat participă în cadrul programului, prin consultarea paginii de internet a AFM;
- să respecte procedura internă elaborată la nivelul primăriei;
- să încheie contractul de finanțare cu primăria;
- să caseze și să radieze din circulație autovehiculul uzat, ulterior semnării contractului de finanțare;
- să se asigure că respectă condițiile pentru a beneficia de stimulentul pentru casare.
În plus, persoana fizică va trebui să-și ia angajamentul că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de trei ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Regulile de până acum vorbeau de mașini cu norma de poluare Euro 4.
Cum s-au modificat pragurile de finanţare
Nu în ultimul rând, au fost modificate pragurile de finanțare - în cadrul unei sesiuni de înscriere, o primărie va putea obţine finanţare pentru cel mult:
- 50 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie sub 5.000 de locuitori;
- 100 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
- 500 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
- 1.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
- 5.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie mai mare sau egală cu 200.001 de locuitori.
De fapt, prin Ordinul 864/2023, Ministerul Mediului a înlocuit ghidul de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, adică a programului cunoscut sub numele de Rabla Local, care nu a fost încă lansat, potrivit avocatnet.ro.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.