Federaţia Operatorilor Români de Transport: Taxe la greu, infrastructură ioc

Federaţia Operatorilor Români de Transport: Taxe la greu, infrastructură ioc

Federatia Operatorilor Romani de Transport considera ca noua propunere cu privire la incasarea taxei de prima inmatriculare va bloca si mai mult piata auto second-hand si ascunde de fapt o modalitate aberanta de a solutiona problematica returnarii taxei auto, se precizează într-un comunicat al federaţiei.

In fapt, Guvernul mizeaza ca valoarea taxei de inmatriculare la vanzarea unui autovehicul second – hand achizitionat inainte de 2007 va fi suportata de cumparator si se va regasi in pretul astfel crescut al masinii.

Practic prin noua formula Guvernul nu urmareste decat sa evite returnarea banilor asigurandu-se insa fata de Uniunea Europeana ca respecta hotararea Curtii de Justitii a Comunitatilor Europene. Proprietarii romani de autovehicule achizitionate “la mana a doua” inainte de 2007 nu pot fi insa obligati de nici o lege sa plateasca o taxa de inmatriculare in momentul instrainarii autovehiculului, deoarece inainte de achizitia bunului ar fi trebuit sa cunoasca aceasta obligatie urmand sa aleaga daca va mai achizitiona un atuovehicul second – hand sau nu.

Masura propusa de Guvern pune in opozitie trei categorii de posesori de autovehicule achizitionate “la mana a doua”:

- prima categorie este aceea a persoanelor fizice sau juridice ce au platit taxa de inmatriculare si acum doresc sa le fie returnate sumele, indiferent de formula aleasa;

- o a doua categorie este reprezentata de cei ce au achizitionat autovehiculele inainte de 2007 si care acum in cazul vanzarii ar trebui sa plateasca taxa;

- a treia categorie este cea a persoanelor fizice sau juridice ce au platit taxa de inmatriculare la achizitia unor autovehicule noi si care nu se regasesc in nici un fel de abordare.

Oricare din aceste categorii sunt indreptatite sa isi exprime dezaprobarea fata de balbaielile constante ale guvernelor ce urmaresc numai si numai colectarea unor sume de bani sub diverse justificari.

O politica de mediu coerenta pe termen lung presupune in primul si in primul rand constientizarea din partea cetatenilor si avand in vedere faptul ca masina este un produs de lux (chiar si in varianta second – hand) fiind insa impetuos necesara pentru dezvoltarea economica si sociala concomitent cu cresterea gradului de civilizatie intr-o tara.

Statistici recente scot in evidenta faptul ca o persoana cu venit mediu, absolventa de studii superioare, care se intretine singura nu isi poate permite sa achizitioneze o masina decat dupa o perioada de 6-7 ani de economii.

In continuare cea mai buna metoda a Guvernului de a “tapa” persoanele fizice si juridice de bani este zona auto, marjand pe faptul ca dorinta romanului de a avea in continuare un mijloc de deplasare la dispozitie este foarte mare.

Autovehicule ce circula in Romania polueaza dublu in special datorita lipsei de infrastructura rutiera imposibil de realizat in conditii in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania are ca obiect de activitate conform clasificarii CAEN: “reglementarea si eficientizarea activitatilor economice” – conform datelor prezentate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Sancțiune de 2.000 de lei și material lemnos confiscat

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.