Trimite stirea ta !
ziarebotosani.ro
ZiareBotosani.ro
ZiareBotosani.ro
Nest Dorohoi
Tot ce trebuie să ştii despre înscrierea şi admiterea la învăţământul profesional

Tot ce trebuie să ştii despre înscrierea şi admiterea la învăţământul profesional

Adaugat de: Ziare Botosani
Categorie : Invatamant

Anul şcolar 2015-2016 este al doilea an în care învăţământul profesional are o durată de trei ani. Pot opta pentru învăţământul profesional cu durata de trei ani elevii înscrişi în clasa a VIII-a şi absolvenţii clasei a VIII-a din seriile anterioare. Înscrierea candidaţilor în vederea admiterii în învăţământul profesional este programată pentru intervalul 15-17 iunie 2015.

Învăţământul profesional a fost introdus de fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, şi se derula pe o perioadă de doi ani, începând din clasa a X-a şi până în clasa a XI-a. În 2013, Guvernul Ponta a modificat Legea Educaţiei, astfel încât clasa a IX-a a rămas la liceu, iar învăţământul profesional a început, din anul şcolar 2014-2015, din clasa a IX-a şi se termină în clasa a XI-a.

Învăţământul profesional cu durata de 3 ani este organizat după clasa a VIII-a, ca parte a învăţământului secundar superior, potrivit metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat cu durata de 3 ani. Pot opta pentru înscrierea în învăţământul profesional şi elevii din învăţământul special care finalizează învăţământul secundar inferior, cu respectarea reglementărilor în vigoare. Învăţământul profesional cu durata de 3 ani se finalizează cu examen de certificare a calificării profesionale.

Elevii din învăţământul profesional cu durata de 3 ani beneficiază de susţinere financiară prin Programul naţional de protecţie socială "Bursa profesională". Elevii din învăţământul profesional pot beneficia şi de susţinere financiară, stimulente şi alte forme de sprijin acordate de partenerul de practică.

Înscrierea candidaţilor

Înscrierea candidaţilor în vederea admiterii în învăţământul profesional cu durata de 3 ani se face la unitatea de învăţământ care are ofertă educaţională pentru învăţământul profesional, pe baza opţiunii candidatului pentru o calificare profesională din oferta şcolii, cu posibilitatea înregistrării mai multor opţiuni în ordinea preferinţelor exprimate de candidat în fişa de înscriere.

Înscrierea în vederea admiterii în învăţământul profesional cu durata de 3 ani a elevilor din clasa a VIII-a şi a absolvenţilor clasei a VIII-a din seriile anterioare se realizează pe baza fişei de înscriere în învăţământul profesional, eliberată de unitatea de învăţământ gimnazial.

Ce învaţă copiii în CLASA ZERO şi ce trebuie să facă un învăţător la sfârşitul anului

Ministerul Educaţiei a publicat Metodologia de completare a raportului de evaluare a elevilor la finalul clasei pregatitoare, precum şi modelul tip de raport de evaluare pentru fiecare materie.

Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare s-a încheiat, iar pe 10 aprilie s-au afișat, la fiecare unitate de învăţământ, listele finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

În perioada 14-17 aprilie, inspectoratul școlar face centralizarea și soluţionarea cererilor părinţilor copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învăţământ.

În clasa pregătitoare, copiii îsi vor dezvolta capacitatea de a comunica, vor stabili sau consolida primele contacte cu lumea numerelor si a literelor, vor învăţa să observe mediul înconjurător şi să interacţioneze cu ceilalti copii, prin jocuri didactice, activitati în echipa, activitati de descoperire, prin desen sau muzica.

De asemenea, se vor face mai multe ore de miscare (doua ore de Educatie fizica + doua ore de Muzica si miscare).La sfârşitul anului, cadrele didactice trebuie să completeze un raport de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare.

Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare este un document tip, în care se consemnează nivelul realizării competențelor generale, respectiv a competențelor specifice asociate fiecărei discipline.

Documentul face parte integrantă din portofoliul educaţional al elevului. Scopul întocmirii Raportului de evaluare, la finalul clasei pregătitoare, îl reprezintă orientarea şi optimizarea procesului educativ, în vederea pregătirii elevilor pentru a răspunde solicitărilor de tip şcolar.

Raportul de evaluare este valorificat pentru optimizarea procesului educativ în ansamblul său şi pentru fundamentarea deciziilor de orientare şi consiliere educaţională, stând la baza întocmirii/ actualizării planului individualizat de învăţare pentru elevi.

Conţinutul raportului de evaluare are caracter confidenţial.


ZiareBotosani.ro

ZiareBotosani.ro

Invatamant: Alte articole din Botosani