Trimite stirea ta !
ziarebotosani.ro
ZiareBotosani.ro
ZiareBotosani.ro
Nest Dorohoi
Europenii vor beneficia, de miercuri, de noi drepturi şi servicii în domeniul telefoniei fixe şi mobile, precum şi internet. Vezi lista drepturilor tale

Europenii vor beneficia, de miercuri, de noi drepturi şi servicii în domeniul telefoniei fixe şi mobile, precum şi internet. Vezi lista drepturilor tale

Adaugat de: Ziare Botosani
Categorie : International

Europenii vor beneficia de miercuri, 25 mai, de noi drepturi şi servicii în domeniul telefoniei fixe şi mobile, precum şi în domeniul serviciilor de acces la internet. Autorităţile vor trebui să transpună în legislaţia naţională, până la data menţionată, noi norme ale Comisiei Europene în domeniul telecomunicaţiilor.

 

Astfel, consumatorii vor avea dreptul de a schimba operatorul de telecomunicaţii într-o singură zi, fără a-şi schimba numărul de telefon, vor avea dreptul la mai multă claritate în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor, precum şi o mai bună protecţie a datelor cu caracter personal înregistrate online, scrie gandul.info.

"Cetăţenii şi întreprinderile ar trebui să profite la maximum de oportunităţile oferite de aceste noi norme pentru a obţine servicii mai competitive de telecomunicaţii. Voi face tot posibilul pentru a-i ajuta în acest sens. Dacă aceste drepturi nu pot fi exercitate în practică, voi lua împotriva statelor membre şi a operatorilor de telecomunicaţii măsurile necesare pentru remedierea situaţiei", a declarat Neelie Kroes, vicepreşedinta Comisiei Europene responsabilă cu Agenda digitală.

 

 

Noile drepturi ale cetăţenilor şi firmelor din UE, începând de miercuri, 25 mai:

  • posibilitatea de a schimba operatorul de telefonie fixă sau mobilă într-o singură zi lucrătoare, fără a schimba numărul de telefon;
  • durată maximă de 24 de luni pentru contractele iniţiale semnate cu clienţii şi obligaţia operatorilor de a oferi contracte pe 12 luni. Acest lucru va permite clienţilor să treacă mai uşor la un alt operator în cazul în care găsesc o ofertă mai bună;
  • informaţii mai clare cu privire la serviciile la care este abonat clientul. Contractele încheiate cu clienţii trebuie să ofere informaţii despre nivelurile minime de calitate a serviciilor;
  • contractele trebuie să ofere informaţii cu privire la despăgubirile şi rambursările disponibile în caz de nerespectare a acestor niveluri minime;
  • mai bună protecţie împotriva încălcării securităţii datelor cu caracter personal şi împotriva "spam"-urilor (e-mail-uri nesolicitate), obligativitatea notificării cazurilor de încălcare a securităţii datelor cu caracter personal;
  • îmbunătăţirea informaţiilor şi obligativitatea consimţământului pentru stocarea sau accesarea informaţiilor în dispozitivele utilizatorilor, cum ar fi cookies care nu au legătură cu serviciul accesat.

"Noile competenţe de supraveghere conferite Comisiei Europene şi noile competenţe de reglementare acordate Organismului autorităţilor europene de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice (OAREC) vor spori certitudinea în materie de reglementare şi vor ajuta operatorii de telecomunicaţii să se dezvolte în cadrul unei pieţe unice paneuropene a telecomunicaţiilor. Comisia a colaborat îndeaproape cu statele membre în vederea transpunerii rapide a acestor norme ale UE şi va avea în vederea lansarea de proceduri în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor împotriva statelor membre care nu le vor transpune la timp", se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.


ZiareBotosani.ro

ZiareBotosani.ro

International: Alte articole din Botosani