Site-urile Temu și Shein au intrat în vizorul ANPC. Sfaturile instituției pentru consumatori

Site-urile Temu și Shein au intrat în vizorul ANPC. Sfaturile instituției pentru consumatori

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, o actiune de verificare a site-urilor de cumpărături și aplicații care funcționează ca o piață online, Temu și Shein, informează instituția într-un comunicat.

Acțiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potențiale încălcări ale legislației orizontale privind siguranța produselor și protecția consumatorilor (reduceri neautentice) și practici agresive - interfețe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure - selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar și alte aspecte (de exemplu, legate de siguranța produselor).

În acest context, ANPC sfătuiește consumatorii care cumpără online de pe aceste site-uri, să se informeze cu atenție, înaintea achiziţionării unui produs, asupra caracteristicilor acestuia, preţurilor afişate, costurilor de livrare, informaţiilor despre comerciant sau modalităţilor de plată disponibile.

De asemenea, ANPC atrage atenția asupra informării corecte în urma citirii secțiunii ”Termeni și condiții” a site-ului de pe care doriți să faceți cumpărături.

Înainte de încheierea achiziționarii, consumatorii trebuie să verifice dacă pe site-ul comerciantului există informații corecte și complete privind:
datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.);
caracteristicile esenţiale ale produsului;
preţul cu toate taxele incluse;
cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
modalităţile de plată şi de livrare;
perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

ANPC recomandă ca, în cazul în care întâmpinați o problemă atunci când faceți cumpărături online, să încercați o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă.

Dacă acest lucru nu funcționează, vă puteți adresa Direcției de Soluționare Altenativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României.

Stirea anterioara

Ce este bine să știi când mergi să îți alegi ochelarii

Stirea Urmatoare

16 permise de conducere și 3 certificate de înmatriculare reținute de polițiști în noaptea Învierii

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.