Soluții tehnice pentru reluarea investițiilor la podul de la Talpa

Soluții tehnice pentru reluarea investițiilor la podul de la Talpa

Parteneriatul dintre Consiliul Județean Botoșani și Consiliul Județean Suceava începe să dea roade. În urma conlucrării dintre cele două administrații s-au identificat soluțiile tehnice pentru reluarea unuia dintre proiectele blocate ani de zile. Este vorba de lucrările la podul de peste Siret, de la Talpa. 

La începutul primăverii trecute, cele două consilii județene încheiau un acord de parteneriat pentru identificarea unor soluții în privința reluării lucrărilor de investiții la podul de peste râul Siret de la Talpa. „În baza acestui acord s-au alocat sumele de bani necesare pentru realizarea expertizelor și a celorlalte documente tehnice necesare obținerii finanțării pentru efectuarea lucrărilor de investiții. 

Astfel, pe parcursul anului trecut, cele două consilii județene au primit raportul de expertiză, iar la finalul anului a fost predat de către proiectant studiul de fezabilitate. Din acesta se desprinde concluzia că lucrările de investiții care se vor face la Talpa se ridică la aproximativ opt milioane de euro. Am discutat cu președintele Consiliului Județean Suceava, domnul Gheorghe Flutur, pentru ca împreună să identificăm cea mai bună soluție de finanțare, astfel încât această investiție să devină realitate”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani. 

Podul de la Talpa-Mihăileni asigură legătura dintre cele două județe și ar reduce semnificativ distanțele de transport, având în vedere că cele mai apropiate poduri, de la Siret și Zvoriștea, sunt la distanțe de 17 , respectiv 11 kilometri.

Între Talpa și Zamostea, înainte de Al Doilea Război Mondial exista un pod de beton armat, care a fost distrus în totalitate, prin dinamitare. După război, în 1945, s-a construit un pod provizoriu din lemn, care a funcționat până în anul 1970, când a fost distrus de viituri.

În anul 1995, cele două consilii județene au promovat, în comun, un proiect de investiții de refacere a podurilor. În perioada 1996-2005, s-a lucrat cu intermitențe. În vara anului 2005, o viitură pe Siret a afectat lucrările, care au fost sistate ulterior din lipsa de fonduri. În ultimii ani, Consiliul Județean Botoșani, prin Direcția Județeană de Drumuri, a prins sistematic fonduri pentru realizarea expertizei tehnice și a studiului de fezabilitate, iar aceste demersuri s-au concretizat după reluarea dialogului dintre cele două județe prin liderii actualelor administrații.

Stirea anterioara

Horoscopul săptămânii 16-22 ianuarie. Sporirea veniturilor și atenția la cheltuieli se află în prim plan

Stirea Urmatoare

Botoșănean trimis în judecată pentru infracțiuni la regimul rutier

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.