Instituția prefectului face precizări privind plata pentru eliberarea permiselor de conducere, a paşapoartelor sau înmatricularea vehiculelor

Instituția prefectului face precizări privind plata pentru eliberarea permiselor de conducere, a paşapoartelor sau înmatricularea vehiculelor

Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionăriişi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau numerar.

Plata se poate face on-line în sistem internet banking dar şi de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise la Trezorerie de către Instituţia Prefectului astfel:

Pentru plata taxelor aferente gestionării permiselor de conducere şi înmatriculării vehiculelor:
RO51TREZ116502601X008619

Pentru plata taxelor aferente eliberării paşapoartelor:
RO68TREZ116502602X008620

Codul de identificare fiscală a Instituţiei Prefectului este cf 3372696.

Menţionăm că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Pentru plata on-line sugerăm ca aceasta să se realizeze cu 2-3 zile înainte de depunerea cererii, pentru ca Instituţia Prefectului să poată verifica anterior extrasele de cont, beneficiarul fiind astfel scutit de un drum în plus până la bancă pentru certificarea documentului de plata.

Plata în numerar se poate face la casieriile Trezoreriei Statului, casieriaInstituţiei Prefectului din PiaţaRevoluţiei nr. 1-3 (pentru paşapoarte), la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituţiilor Prefectului şi prin mandat poştal.

De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, publicăm mai jos adreseletrezoreriilor din judeţul Botoşani:

Trezoreria Municipiului Botoșani, (Direcţia Generală a Finanţelor Publice Botoşani), Piaţa Revoluţiei nr. 5
Trezoreria municipiului Dorohoi, Strada Ştefan cel Mare 14, Dorohoi, Botoşani, 715200
Trezoreria orașului Darabani, Str Pieții nr 26, 715100
Trezoreria orașului Săveni, Str 1  Decembrie nr 39, 715300

Pe documentele de plată cetăţenii trebuie să completeze: CNP, numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisul de conducere, certificatul de înamtriculare sau a altor documente, după caz, suma totală de plată şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.

Conform Ordonanţei, pentru reducerea birocratizării, în situaţiapaşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent. Cuantumul taxelor sunt publicate pe site-ul Instituţiei Prefectului la secţiunile „Paşapoarte” şi „Permise auto, înmatriculări”

Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi a paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasulde cont doveditor certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poştal estenecesară prezentarea ca document doveditor al plăţii factura aferentă emisă de oficiulpoştal.

Actele necesare şi termenele de eliberare a documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.
Precizăm faptul că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul.

Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şievidenţapaşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii.De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului.

Stirea anterioara

A început să-şi renoveze casa, dar, când a dărâmat un perete, a descoperit grozăvia! - FOTO

Stirea Urmatoare

Atenție! Nova Apaserv va restricționa furnizarea apei din cauza unei avarii produse la Leorda. Vezi detalii!

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.