Trimite stirea ta !
ziarebotosani.ro
ZiareBotosani.ro
ZiareBotosani.ro
Nest Dorohoi
Dieta care îți produce stare de bine

Dieta care îți produce stare de bine

Adaugat de: Ziare Botosani
Categorie : Sanatate

Starea de spirit scazuta si depresia sunt probleme comune pentru multi oameni de toate varstele. Daca va confruntati cu sentimente de depresie, demotivare si lipsa de entuziasm sau daca intampinati dificultati a va bucura de lucrurile mici din viata de zi cu zi, este timpul sa va reganditi dieta, crede nutritionistrul englez, Christine Bailey.

ZIUA 1
Mic dejun: Crema de arahide cu ciocolata si banana – va energizeaza corpul si creierul. Bananele continvitaminele A, B6 si C, fibrele, potasiu, fosforu, fieru si carbohidrati, dar si acid triptofan. Vitamina B6 ajuta latransformarea triptofanului in serotonina, hormonul fericirii.
Masa de pranz: Burrito de pui: Puiul este o sursa buna de proteine slabe si contine, de asemenea, vitamine B6 siB12, care ajuta organismul sa mentina nivelul „sanatos” de homocisteina. Lisa acesteia este asociata cu declinulcognitiv.
Gustare: Avocado cu turte de ovaz sau prajituri de orez fara gluten. Avocado contine grasimi monosaturate caresunt antiinflamatoare, dar si tirozina, un aminoacid care ajuta organismul sa produca dopamina (hormonulmotivatiei)
Cina: Pasta mixta de peste, inclusiv somon si creveti, in crusta de cartof dulce, cu legume sau salate. Somonuleste bogat in vitamina B12, care reduce sentimentul de depresie, dar si in omega 3 grasimi contribuie laoptimizarea functiei cerebrale si la producerea de neurotransmitatori.

ZIUA 2
Mic dejun: Oua omleta cu ciuperci si spanac maruntitBeneficii: Proteina din ou, in special din galbenus, poate stimula in mod semnificativ nivelul plasmatic altriptofanului si tirozinei – blocurile de baza ale neurotransmitatorilor care-ti dau starea din buna-dispozitie. Contin,de asemenea, acizi grasi de colina si omega-3, care pot imbunatati memoria. Ciupercile contin B6.
Masa de pranz: Crema de susan, si salata de kale cu nautKale contine vitaminele B, folat si magneziu, care sunt esentiale pentru producerea de neurotransmitatori,incluzand serotonina si dopamina care stimuleaza starea de spirit. Semintetele de susan au grasimi sanatoase,zinc si vitamina E, cu rol important in functia cognitiva
Gustare – Smoothie de Kefir cu proteine. Alimente bogat in probiotice, iaurtul si kefirul sunt o necesitate pentru uncreier sanatos, intrucat aceste bacterii pot ajuta in lupta impotriva depresiei si a anxietatii.
Cina: Chilli de curcan cu orez integral si broccoli. Carnea de curcan contine un aminoacid numit tirozina, carepoate ajuta la reducerea simptomelor depresiei si stimularea motivatiei prin imbunatatirea nivelului de dopamina.

ZIUA 3
Mic dejun: Smoothie cu ciocolata, cafea, ciuperci coama leului si lapte de migdale. Ciupercile medicinale, precumcoama leului si Reishi, s-au dovedit a fi deosebit de benefice pentru sanatatea creierului, fiind adaptogene (ajutaorganismul sa faca fata stresului zilnic). in loc de cafea puteti folosi ceai verde.
Masa de pranz: Salata de macrou afumat cu varza crudaBeneficii: Consumul de alimente cum ar fi probioticele, care introduc bacterii bune in intestin, poate, deasemenea, imbunatati concentrarea si starea de spirit
Gustare: O mana de nuci si doua patratele de ciocolata neagra. Ciocolata contine, printre altele, phenylethilamina(poreclita „drogul iubirii”), triptofan (provoaca eliberarea serotoninei neurotransmitatoare). Nucile sunt, deasemenea, pline de antioxidanti si grasimi sanatoase.
Cina: Miel la gratar cu salata mixta. Mielul este o sursa bogata de proteine de inalta calitate, de vitamine siminerale, inclusiv fier, zinc si vitamina B12, toate acestea fiind importante pentru functia cognitiva. Contine sitaurina naturala, un aminoacid puternic neuro-protector care ar putea imbunatati, somnul si functia cognitivaglobala.


ZiareBotosani.ro

Sanatate: Alte articole din Botosani