Veste importantă pentru toţi şoferii care au probleme în trafic

Veste importantă pentru toţi şoferii care au probleme în trafic

Şoferii care au accidente rutiere la activ au primit azi o veste importantă de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Asiguratul cu risc ridicat, adică cel care a mai făcut accidente, este un nou tip de client luat în considerare de către ASF.

Conform noilor prevederi, proprietarul de mașină care primește cel puțin trei oferte de primă de asigurare mai mari de câteva ori decât tariful de referință, se va adresa unui organism special, Biroul Asigurătorilor de Autovehicule, constituit oficial astăzi.

Aici, clienții problematici vor fi ajutați să-și găsească un asigurător cu cea mai bună ofertă de pe piață.

Legea spune că asigurătorul respectiv va fi obligat să încheie contractul cu el, în caz contrar riscă o amendă foarte mare. Totul apare în proiectul Normei pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii RCA, publicat astăzi pe site-ul ASF. Pe 12 iulie va intra în vigoare noua lege a asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto şi până atunci, setul de norme ar trebui finalizat.

Normele legii RCA, lansate în dezbatere publică

Consiliul ASF a aprobat Proiectul Normei pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și de tramvaie, cât și a unor prevederi cu privire la asigurările auto, acesta fiind publicat marți pe site-ul ASF spre consultare publică pentru 10 zile.

Potrivit documentului, limitele de despăgubire stabilite de către A.S.F sunt de 1,22 milioane de euro pentru pagubele materiale produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate și de 6,07 milioane de euro pentru vătămări corporale și decese, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate. Limita de despăgubire se stabilește la echivalentul în lei la cursul de schimb al pieței valutare la data producerii accidentului, comunicat de Banca Națională a României.

De asemenea, în proiectul normei se precizează că sistemul bonus-malus este format din categoria de bază B0, 8 clase de bonus și 8 clase de malus; clasa B0 este atribuită unui nou asigurat, fără istoric în asigurare. Reducerea sau majorarea stabilită conform sistemului bonus-malus se aplică tarifelor practicate de către asigurătorul RCA la care potențialul asigurat urmează să încheie contractul RCA, în vigoare la data la care se încheie contractul RCA. Perioada de referință este anul calendaristic anterior datei de intrare în valabilitate a contractului RCA.

Conform anexei 5 a proiectului, coeficient aplicat asupra primei de asigurare pornește de la 50% pentru clasa B8 și ajunge la 200% pentru M8.

Tot în cadrul ședinței de luni a fost aprobat Proiectul Normei pentru punerea în aplicare a Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2017 a societăților din domeniul asigurărilor, precum și Proiectul de normă privind procedura de soluționare a petițiilor referitoare la activitatea societăților de asigurare și reasigurare și a brokerilor de asigurare.

Stirea anterioara

De ce se poartă verigheta pe degetul inelar. Iată care este explicaţia

Stirea Urmatoare

LPS BOTOȘANI - Campioni naționali de juniori U20 la Campionatul Național de Semimaraton

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.