Topul celor mai vândute băuturi răcoritoare şi ape minerale: un brand românesc suflă în ceafa gigantului Coca-Cola

Topul celor mai vândute băuturi răcoritoare şi ape minerale: un brand românesc suflă în ceafa gigantului Coca-Cola

Brandul Borsec, produs de compania românească Romaqua Group, este aproape de a depăşi brandul Coca-Cola, îmbuteliat de gigantul cu acelaşi nume, pe piaţa totală a băuturilor răcoritoare şi a apelor minerale îmbuteliate, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Canadean.

În 2013, brandul Coca-Cola a realizat vânzări de 315 milioane de litri, în timp ce apa minerală Borsec a realizat un volum de vânzări de circa 283 mil. litri, arată studiul efectuat de Canadean care ia în calcul însă doar vânzările din retail.

„Desigur că poziţia de lider de piaţă a Coca-Cola nu este garantată pentru veşnicie, iar un brand local poate depăşi un brand internaţional în orice piaţă, teoretic vorbind. Mai complicat este să găseşti formula (şi resursele) succesului pentru un astfel de brand local, iar devansarea oricum nu s-ar întâmpla peste noapte“, spune Adriana Liuţe, managing partner al agenţiei de branding Storience.

Brandurile Coca-Cola şi Borsec se luptă acum pentru supremaţie pe o piaţă estimată la peste 2 miliarde de euro (circa 2,8 mld. dolari) în condiţiile în care brandul american de la intrarea pe piaţă la începutul anilor ’90 a început să domine încet-încet piaţa băuturilor răcoritoare.

Acestea sunt primele date despre volu­mul vânzărilor Coca-Cola, oficialii companiei fiind rezervaţi în a da cifre despre vânzări.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Jandarmii botoșăneni vor fi în mijlocul cetățenilor la manifestările de Sf. Gheorghe

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.