Programul privind casarea mașinilor mai vechi de 15 ani se lansează pe 30 septembrie. Vezi condițiile de înscriere

Programul privind casarea mașinilor mai vechi de 15 ani se lansează pe 30 septembrie. Vezi condițiile de înscriere

Administraţia Fondului pentru Mediu va lansa, pe 30 septembrie, Programul privind casarea autovehiculelor uzate. Acesta va permite scoaterea din uz a maşinilor mai vechi de 15 ani.

Unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator, începând din 23 septembrie 2022, pentru înscrierea în Programul privind casarea autovehiculelor uzate, a anunţat, astăzi, AFM.

În perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 - 25 noiembrie 2022, ora 14:00, sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.

Potrivit sursei citate, conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Iluminat public, Programului Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, Programului Eficienţă energetică în clădirile publice, Programului Rabla Clasic şi a Programului Rabla Plus rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare pentru Programul privind casarea autovehiculelor uzate.

„Este foarte important ca persoana fizică care doreşte să se înscrie în program: să verifice dacă UAT-ul pe rază căruia îşi are domiciliul participă în cadrul acestui program; să caseze şi să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură că primăria localităţii pe raza căreia îşi are domiciliul participă în program", precizează AFM într-un comunicat.

Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50 de milioane de lei
În cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate obţine finanţare pentru cel mult: 100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie mai mică sau egală de 1.000 de locuitori; 500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 1.001 şi 5.000 de locuitori; 1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori; 5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori; 20.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori; 50.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie mai mare sau egală de 200.001 de locuitori.

AFM precizează că în cadrul unei sesiuni de înscriere, unui solicitant i se poate aproba o singură cerere de finanţare, prima transmisă la AFM care este selectată pentru finanţare. În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primeşte un stimulent în valoare de 3.000 lei, jumătate din sumă fiind suportată de AFM şi jumătate din bugetul local.

„Începând din 23 septembrie 2022, UAT-urile care doresc să participe în program îşi vor crea conturi de utilizator. Dacă au deja conturi în aplicaţie, le vor utiliza pe acelea. Apoi, din data de 30 septembrie 2022, ora 10:00, vor depune cererile de finanţare în aplicaţie. Persoanele fizice interesate trebuie să verifice dacă UAT-urile pe raza cărora domiciliază participă în program şi să nu caseze autovehiculul înainte, deoarece în program se încadrează doar autovehiculele casate şi radiate după lansarea sesiunii de înscriere", a precizat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

Potrivit AFM, este considerat eligibil proprietarul de autovehicul uzat care îndeplineşte următoarele condiţii la data solicitării stimulentului pentru casare:
este persoană fizică cu domiciliul/reşedinţa în România;
are domiciliul/reşedinţa pe raza teritorială a UAT-ului solicitant de finanţare;
deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale UAT-ului solicitant de finanţare;
nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul Rabla Clasic sau prin Programul Rabla Plus, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;
nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă.
De asemenea, este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: este înregistrat în evidenţele fiscale ale UAT solicitant; la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară; conţine componentele esenţiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie).

AFM precizează că beneficiarul stimulentului de casare trebuie să se angajeze că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 4 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului.

Stirea anterioara

Amenzi de 3.000 de lei pentru şoferii care ţin acest obiect în maşină. E interzis prin lege!

Stirea Urmatoare

Alexandra Huțu: „Programele pentru tineri și familii, Student Invest și Family Start, pot fi accesate de botoșăneni”

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.