Modificări privind legea care obligă marile magazine să vândă în proporţie de 51% alimente româneşti

Modificări privind legea care obligă marile magazine să vândă în proporţie de 51% alimente româneşti

Mai mulți producători au solicitat parlamentarilor ca noua lege care obligă marile magazine să vândă în proporție de 51% alimente din producția internă să fie modificată astfel încât să le permită acordarea de discount-uri din prețul de achiziție sau să fie facturați de retaileri pentru servicii precum cel de promovare.

Președintele Klaus Iohannis a promulgat, la 11 iulie, Legea care obligă marile magazine să vândă în proporție de 51% alimente din producția internă. Aceasta ar trebui să intre în vigoare în 6 luni de la promulgare, iar între timp Guvernul ar trebui să elaboreze normele de aplicare.

Potrivit noii legi, comercianții cu cifră de afaceri anuală mai mare de 2 milioane de euro au obligația ca pentru carne, legume, fructe, miere, ouă, lactate și produse de panificație să achiziționeze aceste produse în proporție de cel puțin 51% din lanțul alimentar scurt, adică de pe piața locală. Prin excepție, în lunile de iarnă, decembrie-februarie, legumele și fructele din import pot reprezenta maximum 70% din oferta, pe fiecare categorie, a comercianților menționați.

Comisia pentru Agricultură din Camera Deputaților a organizat, luni, o dezbatere cu privire la stadiul normelor de aplicare a legii, având în vedere că ele trebuie aprobate în termen de două luni de la publicare.

Potrivit profit.ro, reprezentantul Ministerului Agriculturii a arătat că nu a primit nicio propunere de la organizațiile de producători, deși ministerul ar fi organizat grupuri de lucru cu privire la elaborarea normelor. În schimb, reprezentantul Agriculturii a subliniat că este necesară aplicarea cât mai corectă a conceptului de „lanț alimentar scurt", astfel încât Comisia Europeană să nu lanseze o procedură de infringement împortiva României.

Atât producătorii, cât și comercianții au arătat că o problemă ridicată de lege este legată de definirea „produsului proaspăt", pentru care plata trebuie efectuată în 7 zile. Potrivit unora, în această categoria pot intra și pastele făinoase, băuturile energizante sau alcoolice.

Una din principalele solicitări ale producătorilor a fost însă posibilitatea de putea fi facturați în continuare de retaileri pentru anumite servicii, precum cele de promovare. Mai mulți producători au susținut că doresc astfel de servicii, care îi ajută la vânzare, iar legea ar trebui să specifice ce fel de servicii pot fi taxate de supermaketuri.

Reprezentanții supermarketurilor au arătat că nu își permit să editeze publicații print sau online de promovare a diferitelor produse doar cu finanțare proprie.

Stirea anterioara

A început să-şi renoveze casa, dar, când a dărâmat un perete, a descoperit grozăvia! - FOTO

Stirea Urmatoare

Cosmin Andrei: „Candidez pentru a finaliza toate investițiile începute și pentru a continua dezvoltarea orașului nostru împreună cu botoșănenii”

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.