GOOGLE a lansat Knowledge Graph în limba română. Cum se va schimba căutarea pe Internet

GOOGLE a lansat Knowledge Graph în limba română. Cum se va schimba căutarea pe Internet

GOOGLE a anunţat, luni, lansarea Knowledge Graph (Graficul cunoştinţelor), o funcţionalitate a motorului de căutare care ajută utilizatorii să descopere rapid şi uşor informaţii noi, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Conform comunicatului, timp de peste patru decenii, căutarea a constat, practic, într-o corelare a cuvintelor cheie cu interogările. Pentru un motor de căutare, cuvintele era doar atât - cuvinte. De exemplu, termenul "phoenix" are în România o semnificaţie mult mai bogată. Acesta poate indica o formaţie de muzică foarte cunoscută în România, un oraş din Statele Unite sau o pasăre mitologică. De aceea, GOOGLE a creat un model inteligent, un "grafic", care înţelege entităţile din lumea reală şi relaţiile dintre ele.

Knowledge Graph permite utilizatorilor să caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaşte - simboluri, celebrităţi, oraşe, echipe sportive, clădiri, forme de relief, filme, lucrări de artă şi multe altele - şi să primească pe loc informaţiile relevante pentru căutarea făcută. Este un prim pas esenţial către căutarea de nouă generaţie, care are la bază inteligenţa colectivă a internetului şi oferă o perspectivă asupra lumii mai apropiată de cea a oamenilor.

„Knowledge Graph de la Google nu se bazează doar pe surse publice, cum ar fi Freebase, Wikipedia şi CIA World Factbook, ci acţionează la o scară mult mai mare, vizând o acoperire şi profunzime mult mai vaste. În prezent, Knowledge Graph conţine peste 570 milioane de elemente - oameni, locuri, lucrări, obiecte, etc., precum şi peste 18 miliarde de date concrete şi relaţii dintre aceste obiecte diverse. În plus, este adaptat în funcţie de ce se caută şi ce informaţii există pe internet", se spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, cu Knowledge Graph, căutarea Google este mai eficientă în principal din trei puncte de vedere. Astfel, Google „oferă un răspuns mai bun" - cuvintele pot fi ambigue, însă Google poate înţelege diferenţa şi restrânge rezultatele căutării doar la ceea ce îl interesează pe utilizator: un singur click pe unul din link-uri oferă rezultatul care era de interes. Citeste mai mult pe mediafax.ro

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Pățania unui botoșănean: A mers să își înmatriculeze mașina, dar a ajuns într-un centru de carantină

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.