Ministrul educației anunță! Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta

Ministrul educației anunță! Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta

Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, într-un interviu pentru HotNews.ro. Oficialul a spus și că va fi organizat în vară concursul pentru directori de școli.

Cîmpeanu a spus că pe 9 ianuarie pentru peste 4.250 de directori și directori adjuncți de școli s-au terminat mandatele. Dintre aceștia, pentru circa 600 de directori inspectoratele nu au mai prelungit contractele, directorii fiind schimbați.

Întrebat dacă așteptăm vara pentru ca inspectorii să fie numiți prin concurs, Cîmpeanu a spus că nu, concursul va avea loc în primăvară.

Reporter: Așteptăm vara…

Sorin Cîmpeanu: Nu, nu! Așteptăm vara pentru directori. Pentru inspectorate așteptăm primăvara. Ele trebuie să fie relevante. Pentru directori, ca să vă răspund la această întrebare cu ce știu până acum, știu foarte clar că vor trebui să fie examene în care să-și demonstreze competența din perspectiva legislației, a cunoașterii legislației Educației, a cunoașterii legislației economice și toate celelalte lucruri pe care un manager trebuie să le cunoască. Dacă vor avea un cuvânt de spus, într-un procent de 5-10 la sută și cadre didactice titulare cu normă întreaga din acele școli, vom vedea. Dar baza va fi verificarea acestor cunoștințe într-o manieră cât mai relevantă, cât mai sigură și aproape de adevăr. 

Nu este deloc de neglijat, am văzut un articol pe care ministrul Daniel Funeriu l-a publicat de curând, în care viziunea lui de numire a directorilor în școli, recunosc foarte cinstit că după atâtra transformări succesive ale Legii Educației, eu personal uitasem de unde a plecat, uitându-mă la ceea ce a prevăzut el în 2011 în Legea Educației nu am putut decât să fiu apreciativ. Deci era o variantă cu siguranță mult mai bună decât ceea ce se întâmplă acum. Nu știu dacă era o variantă perfectă, nu știu dacă găsim sau nu o variantă plecând de la acea bază, creând o variantă îmbunătățită, dar sigur aceea era o variantă bună și eu declar public: varianta originală de organizare a concursurilor de directori pentru școli, promovată în Legea 1/2011 de către ministrul Daniel Funeriu era o variantă bună, mai bună decât cele care au urmat”.

Într-un articol publicat de curând pe Edupedu.ro fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, a explicat ce prevedea inițial Legea Educației și legislația subsecventă în legătură cu profesionalizarea managementului școar, dar și cum a fost anulat tot acest demers de cei care i-au urmat la conducerea ministerului.

Cîmpeanu a mai spus că le-a cerut inspectoratelor școlare să spună care au fost motivele pentru care au schimbat apoape 800 de directori și directori adjuncți.

”În data de 9 ianuarie au expirat mandatele pentru număr de 4.250 de directori și directori adjuncți. Între cele 4.250 de numiri, 796 au fost persoane noi, care nu au asigurat continuitatea la conducerea școlii, fie director, fie director adjunct.

Am solicitat inspectoratelor motivele pentru care au renunțat la directorul în funcție și au numit într-un număr de 796 de cazuri directori noi. Motivele au fost diverse, de la lipsa de dorința de a continua, adică nu s-au mai înscris, până la deficiențe de management și spectrul explicațiilor e foarte larg. Dincolo de aceste explicații știm cu toții că prin Legea Educației Naționale, articolul 258, în alineatul 7, e dreptul inspectorului general, cu avizul Consiliului de Administrație, se numească directori sau directori adjuncți până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de începerea anului școlar următor 2021-2022.

Pentru pentru a organiza concursurile de director, trebuie mai întâi să avem organizate concursurile la nivelul inspectoratelor școlare. Seria seria trecută de concursuri a început prin concursul pentru inspectori generali și inspector generali adjuncți în anul 2015 . A fost continuată cu concursul de directori în anul 2016.

O serie de directori au avut mandatul expirat după cinci ani, în luna ianuarie, în data de 9 ianuarie, alții vor avea, peste 4500 vor avea mandatul expirat în luna august. În luna august când expiră și cei numiți acum, în ianuarie, expiră și celelalte mandate, deci vom avea în luna august 9771 de directori și directori adjunct. Cifra este exactă. 

Deci, în mod clar, concursurile vor trebui organizate, pentru că dacă nu se vor organiza vom ajunge într-o situație mult mai rea decât cea din luna ianuarie 2021. Pentru asta este nevoie să avem concursul pentru inspectorate”, a mai spus Cîmpeanu.

Reamintim că reprezentanții Consiliului național al Elevilor au cerut vineri organizarea concursurilor pentru posturile de inspectori școlari și de directori în acest an.

Context: În acest moment concursurile pentru posturi de conducere/management din Educație sunt suspendate, iar ministrul Educației (atât fostul cât și actualul) au motivat că Legea 55/2020 nu permite în acest moment organizarea unor asemenea concursuri. Cu toate acestea Legea 55 a fost modificată în repetate rânduri prin Ordonanță de Urgență pentru o serie de alte situații. Sursa: edupedu.ro

Stirea anterioara

Locuință distrusă la Mileanca! Pompierii din Darabani și Dorohoi au intervenit pentru stingere

Stirea Urmatoare

Percheziții în Botoșani, la solicitarea autorităților din Italia

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.