TRAGEDIE FEROVIARĂ în SPANIA: Bilanţul victimelor a ajuns la 77 de morţi și 143 de răniți

TRAGEDIE FEROVIARĂ în SPANIA: Bilanţul victimelor a ajuns la 77 de morţi și 143 de răniți

Cel puţin 77 de persoane au murit şi alte 143 au fost rănite în accidentul de tren produs miercuri seara în Santiago de Compostella, în nord-vestul Spaniei, potrivit unui nou bilanţ provizoriu anunţat joi dimineaţa de tribunalul regional din Galicia.

Presa spaniolă enumera, joi, viteza excesivă printre cauzele principale ale accidentului de tren soldat cu cel puţin 77 de morţi, miercuri seara, la Santiago de Compostela, în nord-vestul ţării, relatează AFP.

Excesul de viteză în timpul unui viraj, posibila cauză a accidentului", scrie cotidianul El Pais. Citând surse apropiate anchetei, cotidianul afirmă că, la momentul accidentului, trenul circula cu o viteză de 180 de kilometri pe oră pe un tronson unde limita era de 80 de kilometri pe oră.

„Este vorba despre o curbă foarte complicată, foarte strânsă. De aceea, în locul unde a deraiat trenul, este interzis să se circule cu peste 80 de kilometri pe oră", adaugă El Pais.

Accidentul s-a produs pe un tronson de cale ferată de mare viteză, într-un viraj, la aproximativ patru kilometri de gara Santiago de Compostela, oraş de pelerinaj mondial celebru.

Un purtător de cuvânt al Renfe, compania căilor ferate spaniole, a declarat "că o anchetă este în desfăşurare". "Trebuie să aşteptăm" pentru a cunoaşte cauzele accidentului, "vom afla în curând viteza când analiştii noştri vor examina cutiile negre ale trenului", a adăugat el.

„Mare viteză mortală", titra pe prima pagină cotidianul El Mundo, potrivit căruia trenul avea 220 de kilometri pe oră pe un tronson cu limită de 80 de kilometri pe oră. "Excesul de viteză este una dintre ipotezele care predomină pentru explicarea accidentului", scrie cotidianul.

Primele ipoteze merg în direcţia excesului de viteză drept cauză a accidentului", comentează, de asemnea, La Voz de Galicia, un cotidian regional.

Trenul venea de la Madrid şi se îndrepta spre localitatea El Ferrol, pe coasta Atlanticului, şi circula pe acest sector pe un tronson de cale ferată de mare viteză, dat în folosinţă în decembrie 2011, pe ruta Ourense-Santiago-Coruna.

Acesta transporta 218 pasageri şi patru angajaţi ai Renfe.

Mai mulţi martori oculari au povestit că au auzit zgomotul surd al unei explozii. "Eram acasă şi am auzit ceva ca un tunet, foarte puternic, am văzut mult fum", a declarat Maria Teresa Ramos, o femeie în vârstă de 62 de ani, care locuieşte la câţiva metri de locul accidentului şi care, din grădina sa vede o macara gigantică ce se pregăteşte să ridice vagoanele răsturnate.

Era un dezastru. Oamenii strigau. Toată lume a plecat să caute pături şi prosoape ca să ajute răniţii. Nimeni nu a văzut aşa ceva vreodată aici".

Accidentul, una dintre cele mai grave tragedii feroviare din istoria Spaniei, s-a produs la ora 20.42 (21.42 ora României), pe un tronson de cale ferată de mare viteză, într-un viraj foarte strâns, la aproximativ patru kilometri de gara Santiago de Compostela, oraş de pelerinaj mondial celebru.

Mai multe vagoane au ieşit de pe şine, intrând unele în altele.

Dintre cele 222 de persoane aflate la bordul trenului, 77 au murit, a anunţat în cursul nopţii tribunalul regional din Galicia, precizând că bilanţul este în continuare provizoriu. Alte 143 de persoane au fost rănite.

Am auzit ceva ca un tunet. Era ca şi cum ar fi fost un cutremur de pământ", a povestit pentru AFP un martor ocular, în vârstă de 39 de ani, Francisco Otero, care se afla în casa părinţilor săi, în apropierea căii ferate.

Am ajuns după un minut. Primul lucru pe care l-am văzut a fost cadavrul unei femei. Aceasta m-a impresionat. Nu am văzut niciodată în viaţa mea un cadavru", a adăugat el, contactat prin telefon. „Dar mai ales, ce m-a impresionat cel mai mult, a fost liniştea imensă. Era un pic de fum şi un mic incendiu", a povestit el.

Totul era ireal. Erau vecini care se apropiau, încercau să scoată oamenii blocaţi în vagoane", a adăugat el.

Patru vagoane erau răsturnate pe calea ferată, dintre care unul complet dezintegrat, încastrat în altul, în timp ce fumul şi flăcările se ridicau deasupra. Un altul a fost proiectat în aer, până pe un teren de deasupra căii ferate. Mai multe cadavre zăceau pe jos, acoperite cu pături.

Se pare că într-u viraj trenul a început să deraieze, ne-am răsucit de mai multe ori şi mai multe vagoane au intrat unele în altele", a povestit un pasager, citat de postul de radio Cadena Ser.

În timp ce cauzele accidentului nu sunt cunoscute oficial, presa invocă viteza excesivă pe un tronson unde limita era de 80 de kilometri pe oră.

Trenul venea de la Madrid şi se îndrepta spre El Ferrol, pe coasta Atlanticului, şi circula pe un tronson de cale ferată de mare viteză dat în folosinţă în decembrie 2011. Acesta transporta 218 pasageri şi patru angajaţi ai companiei feroviare Renfe.

O anchetă este în desfăşurare şi trebuie să aşteptăm" pentru a afla cauzele accidentului, a declarat un purtător de cuvânt al Renfe. "Vom afla în curând viteza când vom analiza cutiile negre ale trenului".

Accidentul s-a produs înainte de Sfântul Iacob, sfântul patron al galicienilor, o sărbătoare tradiţională în această regiune. Toate ceremoniile prevăzute de Sfântul Iacob au fost anulate.

Rapid s-au format coloane lungi de ambulanţe, cu girofarurile aprinse şi într-o cursă contracronometru de evacuare a răniţilor. În cursul nopţii, toate drumurile din jur au fost invadate de ambulanţe, cu sirenele pornite, în timp ce pe calea ferată membrii echipelor de salvare, cu căşti şi veste galbene, încercau să îşi creeze drum printre fiarele contorsionate.

O clădire municipală a fost pusă la dispoziţia familiilor, care puteau primi acolo consiliere psihologică şi informaţii. Autorităţile locale au lansat un apel pentru donare de sânge.

Centrul de ajutor pentru familii "s-a umplut din primul moment, iar oamenii continuă să vină", a povestit în cursul nopţii un purtător de cuvânt.

Şeful Guvernului spaniol, Mariano Rajoy, originar din Santiago de Compostela, este aşteptat joi dimineaţa la faţa locului. „Vreau să îmi exprim afecţiunea şi solidaritatea cu victimele teribilului accident de tren din Santiago", a declarat el într-un mesaj postat pe Twitter.

Din Rio de Janeiro, Papa Francisc a invitat la rugăciune pentru victime şi familiile lor.

Această catastrofă feroviară este una dintre cele mai grave produse vreodată în Spania. În 1944, o coliziune între un tren care mergea de la Madrid către Galicia şi o locomotivă s-a soldat cu sute de morţi. În 1972, 77 de persoane au murit în deraierea unui tren care se deplasa între Cadix şi Sevilla, în Andalusia.

Sursa: mediafax.ro

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţi casnice. Câți bani pot primi angajații

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.