Servicii restricţionate pentru clienţii unei mari bănci din România

Servicii restricţionate pentru clienţii unei mari bănci din România

Anunț important pentru toți clienții Raiffeisen Bank. Oficialii băncii au transmis astăzi clienților un mesaj privind efectuarea unei acțiuni de mentenanță-indisponibilitate carduri de debit în intervalul 2 - 3 aprilie 2022, care se va desfășura într-un interval ora anume.

„Dragă client, te anuntam ca in intervalul 2 aprilie, ora 23:00 - 3 aprilie 2022 ora 8:00 vom lucra pentru imbunatatirea serviciilor oferite de banca. Astfel, in acest interval nu se vor putea realiza plati sau alte operatiuni prin cardurile de debit emise de Raiffeisen Bank, precum: plati la comercianti (fizic la POS sau pe internet - efectuate online), depuneri, retrageri de numerar de la ATM/ MEM aiffeisen Bank sau al oricarei alte bănci", este mesajul transmis de oficialii Raiffeisen Bank.

Clienţii unei bănci din România, ţinta unui atac cibernetic. Ce mesaj au primit
Pe internet, furtul, vânzarea, cumpărarea unei baze de date cu adrese de e-mail este o activitate criminală cu o istorie de ani de zile. Este şi cazul unei bănci din România ai cărei clienți au devenit țintele unui atac cibernetic. Iată câteva aspecte de bază privind utilizarea corectă și în siguranță a instrumentelor bancare de acces la conturi.

Deoarece mulți români nu au cunoștințele necesare pentru a se proteja în faţa atacurilor cibernetice, datele clienților ar putea fi furate.

Amenințarea pentru clienți este una cât se poate de reală, iar ea ia forma SMS-urilor, email-urilor sau a mesajelor de pe platforme de socializare, ori mesagerie.

Aşadar, atenție sporită dacă primiți un asemenea mesaj.

„V-am suspendat temporar contul și accesul la serviciile bancare online

Dragă client,

Am văzut activitate neobișnuită în contul dvs. Ar putea însemna că cineva ți-a folosit contul fără știrea ta.

Pentru protecţia dumneavoastră, contul dumneavoastră este blocat, nu vă puteţi folosi contul şi practic nu puteţi efectua operaţiuni normale precum retragerea de bani de la un bancomat cu cardul conectat, efectuarea sau primirea de transferuri sau plata cu cardul în magazine până când nu confirmați deținerea contului.

Cei care au primit acest mesaj au semnalat că au fost țintele unei înșelătorii. Semnele prin care ne dăm seama de aceste tentative de fraudă este, în principal, adresa de la care este trimis mesajul respectiv în numele băncii, aşa cum reiese din exemplul de mai jos.

Raiffeisen Bank, mesaj de atenționare pentru clienți
Raiffeisen Bank recomandă să nu ne lăsăm vreodată păcăliți de mesajele de acest gen care vin de la entităţi necunoscute, şi că nu ar trebui vreodată să accesăm link-urile care sunt incluse în ele.

Aceste link-uri ne pot duce către website-uri maliţioase, sau aplicaţii infectate cu malware, ele putând extrage mai apoi date din informaţiile noastre, unele putând fi folosite deasemenea pentru a fura banii clienţilor Raiffeisen Bank, iar uneori aceştia nu mai pot fi recuperaţi.

„Un client trebuie să ştie ca întotdeauna e mai bine sa dea un telefon de verificare sau un mail la bancă, decât să completeze un formular cu datele sale confidențiale, sub un pretex oarecare. Primim sesizări privind astfel de mesaje atât de la clienți ai băncii, dar şi de la persoane care nu sunt clienții noștri.

Pot sa va asigur ca adresele de mail folosite de cei care pun la cale atacul nu sunt preluate din surse de informatii detinute de Raiffeisen Bank ” a declarat Radu Topliceanu, director Raiffeisen Bank, pe siteul insituţiei. 

Iată câteva aspecte de bază privind utilizarea corectă și în siguranță a instrumentelor bancare de acces la conturi:

îți recomandăm să nu răspunzi nici unei solicitări de a divulgă parolă, codul PIN, numărul de card
noi nu vom colecta sau valida niciodată prin e-mail/ SMS informații confidențiale (parolă, număr întreg de card sau cod PIN )
parolă, codul PIN nu se divulgă sub nici un motiv. Acestea sunt destinate în mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul în mod securizat la canalele electronice: bancomat, POS, internet banking - Raiffeisen Online, mobile banking - Raiffeisen Smart Mobile
din motive de securitate, nu memora codul de utilizator prin facilități de tipul “Autocomplete” oferite de majoritatea programelor browser. De exemplu, pentru Internet Explorer, accesează în “Tools” / “Internet Options” / “Content”, click pe "Autocomplete" și lasă nemarcată opțiunea "Usernames and passwords on forms"
configurează browser-ul tău în meniul “Tools”/ “Internet Options”/ “General”/ “Temporary Internet Files”/ “Settings”, rubrica "Automatically" fiind marcată implicit (default).

Îți recomandăm să marchezi “Every visit to the page" sau "Everytime you start Internet Explorer", astfel încât browser-ul să caute afișarea paginii pe Internet și nu în memoria cache (cache memory) îți recomandăm să ai instalat un program de firewall. Acesta oprește virușii care îți atacă calculatorul și blochează accesul programelor neautorizare de pe Internet.

Stirea anterioara

Salonul de Primăvară la Galeriile de Artă Ștefan Luchian Botoșani

Stirea Urmatoare

Sancțiuni de peste 6.000 de lei în urma unor controale ale Serviciului de Investigare a Criminalității Economice

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.