Schimbare totală pentru utilizatorii WhatsApp. Trebuie să plătești

Schimbare totală pentru utilizatorii WhatsApp. Trebuie să plătești

WhatsApp introduce reclame în aplicație. Ce trebuie să știe utilizatorii despre noile schimbări? Anunțul a fost făcut luni, 16 iunie, iar noile funcții vor fi lansate în perioada următoare, fără ca data exactă să fie precizată.

Platforma de mesagerie WhatsApp, deținută de Meta, urmează să introducă anunțuri publicitare, marcând o schimbare importantă în strategia aplicației, care până acum a funcționat aproape complet fără reclame.

WhatsApp va introduce reclame în secțiunea „Noutăți”
Spre deosebire de Facebook sau Instagram, unde reclamele sunt deja omniprezente, WhatsApp s-a remarcat printr-un model economic axat pe mesaje criptate și lipsa intervenției comerciale directe. Până în prezent, singurele forme de publicitate vizibile au fost mesajele promoționale trimise prin WhatsApp Business către utilizatorii care și-au dat consimțământul, alături de câteva teste desfășurate în anumite regiuni.

„Vorbim de ani de zile despre intenția noastră de a crea o activitate care să nu întrerupă conversațiile personale și credem că fila Noutăți este locul potrivit pentru aceste noi instrumente”, a transmis compania.

Noile spații publicitare nu vor afecta conversațiile personale. Acestea vor fi integrate exclusiv în fila „Noutăți”, care include funcțiile „Stare” și „Canale”. Compania va introduce abonamente plătite pentru Canale, posibilitatea promovării acestora în directorul aplicației și reclame în secțiunea „Stare”, similară cu „Stories” de pe Instagram.

Pentru utilizatorii care folosesc WhatsApp doar pentru a comunica cu prietenii și familia, aplicația nu va suferi nicio modificare. Mai mult, fila „Noutăți” poate fi dezactivată din setări. Meta a precizat că mesajele, apelurile și actualizările de stare personale vor rămâne criptate integral, fără acces din partea companiei sau a terților, și că aceste date nu vor fi utilizate pentru publicitate.

Meta promite că mesajele nu vor fi folosite comercial
Reclamele afișate vor fi direcționate doar pe baza unor informații de bază, precum limba folosită în telefon, locația aproximativă și interacțiunile din secțiunea „Noutăți”. Meta a transmis, de asemenea, că nu va vinde sau partaja numerele de telefon ale utilizatorilor cu agenții de publicitate și nu va folosi conținutul conversațiilor pentru targetarea anunțurilor.

„Vreau să fiu foarte clară: mesajele dumneavoastră personale, apelurile și actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end. Aceasta înseamnă că nimeni, nici măcar noi, nu le poate vedea sau asculta. Nu vor fi niciodată folosite pentru publicitate”, a declarat Nikila Srinivasan, vicepreședinte la Meta, în timpul unei conferințe de presă.

WhatsApp are în prezent peste două miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, iar această mutare vine pe fondul eforturilor Meta de a monetiza platforma într-un mod care să nu afecteze comunicarea privată. Deși introducerea reclamelor era anticipată de analiști de mai mult timp, decizia confirmă tranziția treptată a aplicației către o abordare comercială, însă cu menținerea unor limite clare asupra datelor personale.

Stirea anterioara

Cum va fi vremea la finalul lunii iunie. Meteorologii anunță temperaturi ridicate și ploi slabe în toată țara

Stirea Urmatoare

Tratamente naturiste care ajută la eliminarea apei din organism

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.