Metoda prin care curierii îi pot păcăli pe clienți

Metoda prin care curierii îi pot păcăli pe clienți

Mai mulți angajaţi ai unei firme de curierat sunt suspectaţi că au creat o reţea prin care rămâneau în posesia unor bunuri de lux comandate, dar care apăreau în sistemul informatic ca returnate. Indivizii înlocuiau conţinutul coletelor cu diverse alimente.

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Serviciul Teritorial Timişoara împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul BCCO Timişoara au făcut, joi, patru percheziţii domiciliare, în judeţele Timiş şi Vrancea, pentru destructurarea unei grupări specializate în fraudă informatică, potrivit stiripesurse.ro.

„În cauză s-a reţinut faptul că, începând luna noiembrie 2019, doi suspecţi, angajaţi ai unei firme de curierat, împreună cu alte două persoane, au constituit o grupare infracţională având drept scop fraudarea coletelor conţinând bunuri de lux, prin efectuarea de comenzi sau cumpărături de obiecte vestimentare valoroase prin intermediul firmei de curierat. După primirea coletelor, acestea erau ulterior returnate firmelor expeditoare, după ce conţinutul lor era înlocuit cu diverse obiecte fără valoare pentru a respecta gramajul iniţial, creând astfel un prejudiciu firmei de curierat de aproximativ 50.000 euro", arată DIICOT.

Cum acționau curierii pentru a-i păcăli pe clienți
Unul dintre suspecţi, superviser în cadrul firmei de curierat, modifica sistemul informatic al societăţii privind statusul coletelor, operand în sistem returnarea acestora către firma expeditoare, ca fiind necorespunzătoare pentru clientul care le-a comandat, însă, de fapt, bunurile din colete erau sustrase de către membrii grupării şi înlocuite cu alimente.

„Un alt membru al grupării, agent de teren angajat al firmei de curierat, modifica informaţiile comenzilor plasate de către membri, în sensul că nu opera în statusul companiei livrarea acestora şi nici nu emitea factură. Acesta introducea diverse menţiuni care să nu trezească suspiciuni celorlalţi angajaţi ai societăţii care vizualizau baza de date, cum ar fi faptul că respectivul client nu a fost găsit la adresă", menţionează sursa citată.

Ceilalţi doi membri ai grupării, în calitate de clienţi, comandau frecvent bunuri de lux, achitând produsele cu cardul bancar, direct curierului, pentru ca a doua zi să solicite returnarea coletului pe motiv de neconformitate a calităţii produselor, încasând suma de bani achitată. Odată reajunse la firmele expeditoare, se constata faptul că, în locul bunurilor de lux, în colete se găseau diferite alimente.

Patru persoane vor fi audiate la sediul DIICOT - Serviciul Teritorial Timişoara.

Stirea anterioara

Cum se folosește corect folia alimentară? Pe ce parte pui alimentele

Stirea Urmatoare

Cuvântul „Crăciun” a fost interzis de UE! Credincioșii au primit cea mai grea lovitură. Patriarhia Română reacționează vehement

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.