Real, prima victimă în războiul retailului. Ce va face Auchan cu hipermarketurile preluate

Real, prima victimă în războiul retailului. Ce va face Auchan cu hipermarketurile preluate

Va faceti cumparaturile la Real? Ei bine, in curand veti observa, cu siguranta, ca hipermarketul la care mergeti de obicei a devenit, intre timp, Auchan. Motivul? Nemtii s-au declarat invinsi de criza, astfel ca si-au vandut 20 dintre cele 24 de magazine catre francezi.

Primul magazin transformat de francezi este cel de pe bulevardul Theodor Pallady din Bucuresti.

A fost ales drept pilot pentru ca se afla langa birourile Auchan si astfel francezii au putut experimenta in ce masura transformarea este profitabila.

Iar primele reactii sunt pozitive. Traficul in magazin a crescut simtitor de la deschiderea in noul format.

Urmatorul pe lista pentru rebranding este hipermarketul Real Vitan, unde se deruleaza in prezent o campanie de lichidare de stocuri, cu preturi reduse cu pana la 50%. Francezii vor sa scape de toate produsele care nu sunt incluse si in oferta Auchan.

Pana anul viitor, grupul francez vrea sa rebranduiasca si celalalte 19 magazine Real.

De ce a renuntat Metro la magazinele Real? Motivul tine de profitabilitate. Inca de la intrarea pe piata romaneasca, Real s-a confruntat cu o concurenta dura, poate mai puternica chiar decat in pietele occidentale. Cum puterea de cumparare a romanilor este redusa, modelul de business al nemtilor a trebuit adaptat, insa campaniile de oferte speciale lansate de retailer nu au convins, astfel ca, inca din primul an, Real a mers pe minus.

Cum nici in celelalte piete regionale nu statea mai bine, Metro a decis ca e timpul exit-ului si a vandut, anul trecut, pentru 1,1 miliarde de euro, magazinele catre retailerul francez Auchan. In Romania, Auchan a ales doar 20 dintre cele 24 de magazine detinute de Real, mai putin unitatile din Arad, Constanta (magazinul din nordul orasului), Oradea (Episcopia Bihorului) si Suceava.

De ce nu au fost cumparate toate unitatile Real? "In unele cazuri a fost vorba despre o proximitate prea mare intre magazinele Real si cele ale Auchan, iar in alte cazuri, potentialul de cifra de afaceri al magazinelor Real nu corespundea modelului Auchan", au precizat reprezentantii companiei franceze. Mai simplu spus, cele patru magazine sunt construite la periferie si nu au clienti.

Relevant este cazul din Constanta, acolo unde Auchan are un hipermarket in Centrul Comercial Maritimo, aflat la doar cativa kilometri de magazinul Real Constanta Nord.

Ce noutati aduce Auchan

Pentru clienti, vestea buna este ca preluarea magazinelor Real de catre Auchan va aduce o gama mult mai mare de produse. In plus, pentru a se asigura ca nu isi pierd clientii, francezii promit si o serie de promotii si oferte speciale.

Important este si faptul ca preturile nu vor creste. In momentul in care a avizat tranzactia Metro-Auchan, Consiliul Concurentei a impus francezilor ca in Targu Mures si Craiova, de pilda, sa nu creasca pretul alimentelor de baza cu mai mult de 5% in primii 3 ani.

Tot in aceste orase, francezii nu au voie sa construiasca magazine noi in urmatorii 5 ani. Prin aceasta decizie, Consiliul Concurentei vrea sa evite ca retailer-ul francez sa aiba control asupra preturilor.

Daca nu respecta aceste angajamente, francezii ar putea fi amendati cu pana la 10% din cifra de afaceri anuala. In 2012, cifra de afaceri a Auchan Romania a fost de 442,9 milioane euro, in crestere cu 25% comparativ cu anul anterior.

„Prioritatile noastre, in aceasta perioada, sunt: integrarea celor 5000 de noi colaboratori, oferind fiecarui colaborator sansa la reusita, cucerirea si fidelizarea de noi clienti, propunandu-le un comert bazat pe discountul generalizat, cu o gama vasta si pertinenta de produse de calitate ieftine si la cele mai mici preturi si construirea unei companii lider si responsabile.”, a declarat Patrick Espasa, director general Auchan Romania.

Dupa preluarea celor 20 de magazine Real, Auchan Romania a ajuns la 31 de magazine deschise si alte doua in constructie, o suprafata neta de vanzare de 252.000 m2, peste 10.000 de angajati, 3 platforme logistice, 70 milioane de clienti anual si o cifra de afaceri comuna de peste 4,5 miliarde de lei, fara taxe.

Auchan a devenit, astfel, al doilea jucator din piata, dupa Kaufland, si unul din primii 5 cei mai mari angajatori privati din Romania.

Ce se intampla cu cele 4 magazine Real

Cele 4 magazine Real care nu au fost cumparate de Auchan, din Arad, Constanta Nord, Oradea Episcopia si Suceava vor continua sa functioneze in speranta ca, in viitor, isi vor gasi cumparatori.

Intr-un comunicat de presa, Metro a afirmat ca “adaptarea selectiei de produse, imbunatatirea permanenta a raportului calitate pret si reconfigurarea abordarii consumatorului final vor fi prioritatile pentru etapa imediat urmatoare”.

„Mai mult, intreaga gama sortimentala va beneficia de produse locale gratie parteneriatelor puternice cu producatorii locali din fiecare regiune, astfel incat clientii real,- sa aiba acces la o gama larga de produse alimentare si nealimentare romanesti. Programul de functionare al magazinelor ramane neschimbat”, a anuntat Metro Group.

Celor 4 magazine Real le va fi extrem de dificil sa reziste intr-o piata in care concurenta este tot mai acerba.

Fara o retea puternica in spate, capabila sa negocieze preturi si conditii favorabile de plata si livrare cu furnizorii de produse, va fi interesant de vazut cum se vor descurca acestea in 2014.

Chiar daca nemtii nu o spun direct, anul viitor va fi decisiv pentru soarta acestora, nefiind exclus ca acestea sa fie vandute sau chiar inchise in absenta unor rezultate financiare cat de cat favorabile. sursa: dailybusiness.ro

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Sancțiuni de peste 6.000 de lei în urma unor controale ale Serviciului de Investigare a Criminalității Economice

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.