NOUA TAXA AUTO 2013. Vezi care este noua formulă de calcul pentru timbrul de mediu!

NOUA TAXA AUTO 2013. Vezi care este noua formulă de calcul pentru timbrul de mediu!

Forma finală a noii taxe auto a fost aprobată miercuri 23 ianuarie 2013 de guvern. Redenumită oficial timbru de mediu, taxa ţine cont, în primul rând, de norma de poluare şi vechimea maşinii.

Maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-Euro vor beneficia de reduceri consistente. Motivul invocat de guvern este durata lor de viaţă relativ redusă, aceste maşini urmând să fie scoase, teoretic, din uz mult mai repede decât modelele mai noi, dar mai puţin poluante. Cuantumul timbrului de mediu scade, astfel, faţă de nivelul actual al taxei cu aproximativ 60% în cazul maşinilor Euro 2, 80% pentru cele Euro 1 şi chiar 90% în cazul vehiculelor non-Euro.

Aveti mai jos formula cu care puteti calcula taxa auto 2013, noul timbru de mediul care va intra in vigoare in acest an. Formulele si Anexele de aici sunt tot ceea ce  va trebuie pentru a va calcula taxa auto pentru orice masina, trebuind sa stiti doar valoarea emisiilor CO2 pe care le regasiti in talonul masinii dvs.

 

Pasul 1: Alegeri formula de calcul

Sunt doua formule, alegeti-o pe cea in care va incadrati in functie de norma de poluare a masinii Dvs.

 

Formula 1. Pentru autovehiculele cărora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevăzute la anexa nr. 1, şi a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevăzută în coloana nr. 2 din anexa nr. 2, după formula: Suma de plată = [(A x B x(100 - C)]/100, unde:

 

A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km menționate in Cartea de Identitate a Vehiculului;

B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2, prevăzută în anexa nr. 1;

C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2

 

Formula 2. Pentru autovehiculele din categoria M1 cărora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 şi pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de CO2, după formula: Suma de plată = [E x D x (100 -C)]/100, unde:

 

C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;

D = cilindreea – capacitatea cilindrica;

E = timbrul de mediu, prevăzut în coloana nr. 3 din anexa nr. 3;

 

Pasul 2: Alegeti din anexele de mai jos datele B, C, D sau E

Anexele de mai jos va ofera toate datele ce trebuie folosite pentru literele B, C, D si E din formulele de mai sus. Alegeti din tabele in functie de datele masinii Dvs. Pentru litera A, aceasta o gasiti in Cartea Masinii Dvs.

 

Exemplu de calcul

 

Volkswagen Passat, 1968cc, an de fabricatie 2007. norma Euro 4. I se aplica prima formula [(A x B x(100 - C)]/100, in care avem valoarea A a emisiilor CO2 de 137 din cartea masinii, apoi valoarea B pe care o luam din Anexa 1 a valorii timbrului de mediu de raportata la cilindree si numarul de emisii CO2 - are valoarea 10,8, iar valoarea C a vechimii regasite in coloana 2 a Anexei 2 - valoarea 43.

 

Rezulta ecuatia [(137 x 10,8 x(100 - 43)]/100 = [(137 x 10,8 x 57)]/100 = 84.474,2/100 = 844. De euro.

 

Anexa 1:

 

       Sursa:onlinesport.ro

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

166 de locuri disponibile pentru admiterea la instituții militare de învățământ care școlarizează personal pentru nevoile MAI

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.