Clienţii unei mari bănci din România, vizați de o nouă metodă de fraudă. Mesajul alarmant al băncii: „Nu suntem noi. Nu cerem astfel de informații”

Clienţii unei mari bănci din România, vizați de o nouă metodă de fraudă. Mesajul alarmant al băncii: „Nu suntem noi. Nu cerem astfel de informații”

O mare bancă din România atrage atenția asupra unei noi metode de fraudă care vizează în mod special clienții. Conducerea băncii subliniază că se confruntă cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale sau bancare.

Potrivit CEC Bank, clienții pot fi contactați prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că fac parte din departamentele antifraudă ale băncilor și care, sub pretextul unei plăți suspecte, cer datele de pe card și codul de securitate.

Chiar dacă CEC Bank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții și propriile sisteme de atacuri, infractorii continuă să atace. Cele mai multe tentative de fraudă online sunt de tip phishing.

Frauda online sau actul de tip phishing este o modalitate de păcălire a victimelor cu scopul de confirmare/colectare de date sau de a obține bani ilegal.

Avertisment ! Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanții se dau angajați ai directoratului
„Ne confruntăm cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale și/sau bancare. Clienții sunt apelați insistent de așa-ziși angajați ai băncii de pe diverse numere de telefon, unele dintre acestea chiar identice cu numerele noastre oficiale. NU SUNTEM NOI! Colegii noștri nu vă vor cere NICIODATĂ astfel de informații la telefon”, este mesajul de ultim moment transmis de CEC Bank.

Spoofin, încă o metodă întâlnită de fraudă
Tentativele de fraudă de tip spoofing presupun apelarea clienților în numele anumitor companii de pe numere de telefon care par a fi identice cu cele oficiale. Atacatorii se folosesc de tehnologia Voice over IP (VoIP) pentru a-și “masca” numărul real de telefon, făcându-l să apară ca și cum ar fi un număr legitim.

În timpul apelului telefonic, aceștia se dau drept reprezentanți ai companiei respective, solicitând date personale și/sau bancare pentru a obține acces la conturi.

„Vă reamintim că este foarte IMPORTANT să fiți vigilenți în ceea ce privește email-urile, apelurile telefonice, mesajele de tip SMS/WhatsApp sau de pe diferite site-uri care solicită date cu caracter personal. Nu trebuie să oferiți date precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, de autorizare a plăților sau coduri pentru înrolarea în portofele digitale”, a conchis CEC Bank.

Stirea anterioara

Descoperă secretele ginsengului: Beneficii pentru sănătate și proprietăți medicinale

Stirea Urmatoare

16 permise de conducere și 3 certificate de înmatriculare reținute de polițiști în noaptea Învierii

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.