Ce trebuie să mânânci la micul dejun ca să nu te îngraşi. Alimente care îți dau energie toată ziua

Ce trebuie să mânânci la micul dejun ca să nu te îngraşi. Alimente care îți dau energie toată ziua

Prima masă a zilei este esenţială, mai ales atunci când vrei să scapi de kilogramele în plus. Specialiştii spun că persoanele care mănâncă de dimineaţă, ciugulesc mai puţin pe tot parcursul zilei. De asemenea, micul dejun menţine senzaţia de saţietate mai mult timp.

”Cine nu sare peste micul dejun, are șanse mai mici să se îngrașe de-a lungul vieții, are performanțe fizice și psihice mai bune, ba chiar copiii rezolvă mai bine problemele de matematică.

Dacă nu mâncăm, este probabil ca în jurul orelor 11-12 să apară o senzație intensă de foame care să fie „rezolvată” prin dulciuri sau alte produse hipercalorice,” explică nutriționiștii.

Câteva exemple de mic dejun sănătos
- un bol de cereale integrale cu lapte sau iaurt maximum 2% grăsimi;
– omletă din 7-9 ouă de prepeliţă cu verdeaţă însă nu mai mult de două ori pe săptămână;
– 2 felii de pâine integrală cu zacuscă făcută în casă fără ulei mult;
– 2 felii de pâine cu brânză telemea degresată
- salată din legume diverse cu măsline, două ouă fierte şi puţină carne;
- o conservă de peşte cu castraveţi şi roşii;
- alune crude şi fructe de pădure;
- o jumătate de avocado cu brânză şi două felii de pâine integrală.

La acestea se poate adauga o cafea sau un fresh de fructe.

La ce oră este bine să iei micul dejun?
Pe lângă tipul de alimentație pe care alegi să îl consumi, sunt extrem de importante și orele la care mănânci.

Micul dejun este masa ce trebuie luată între orele 7 și 9 dimineața, pentru ca organismul să aibă suficient timp la dispoziție să asimileze nutrienții până la următoarea masă, masa de prânz.

Alte alimente recomandate dimineața
Cartofii sunt recomandați pentru că amidonul pe care-l conțin scade colesterolul, ei sunt și bogați în minerale.

Roșiile pot fi și ele consumate dimineața deoarece îmbunătățesc digestia și accelerează metabolismul.

Ce mai poți să mănânci dimineața ca să slăbești
- Ouă fierte și iaurt grecesc - te ajută să atingi senzația de sațietate și să mănânci mai puțin, atât cât organismul are nevoie;
- O banană – te ajută să arzi caloriile mai repede și îți solicită organismul să folosească grăsimea, pentru a produce energie;
- Omletă picantă – două ouă, sare, piper, ulei de măsline, un ardei iute tocat mărunt, roșii cherry și ceapă verde tocată mărunt;
- Ovăz cu scorțișoară și banană – două lingurițe de semințe de chia, două linguri de stafide, ½ linguriță de scorțișoară, o banană, esență de vanilie, o ceașcă de fulgi de ovăz, o ceașcă de lapte și ½ ceașcă de nuci caju;
- Smoothie – lapte de migdale, semințe de in, scorțișoară, iaurt degresat, cafea rece și câteva cuburi de gheață

Idei mic dejun de post
- pastă de avocado;
- legume (roșii, ardei, țelină, ardei gras), ulei de măsline și pâine neagră cu semințe;
- pastă de humus;
- legume (salată de roșii, castraveți, ardei gras, morcovi) pâine de secară sau lipie;
- smoothie proteic din fructe de pădure și ananas;
- budincă de chia cu ananas și caju;
- salată de fructe – rodie, banană, ananas, kiwi, mentă, semințe de chia, banană;
- salată de crudități – sfeclă roșie, morcov, măr, nuci, țelină, ulei de măsline, suc de lămâie, mentă, pătrunjel, sare și piper;
- fructe și ovăz – terci de ovăz (poți fierbe fulgii de ovăz în apă sau lapte vegetal), fructe de pădure, unt de arahide, migdale, sirop de arțar.

Stirea anterioara

Botoșănean înarmat cu un cuțit reținut după ce a amenințat și lovit administratorul unei societăți

Stirea Urmatoare

Doi bărbați din Botoșani trimiși în judecată după ce au tâlhărit o femeie în Piața Centrală

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.