Se suspendă plata banilor de astăzi! Lovitură pentru proprietarii de mașini vechi din România

Se suspendă plata banilor de astăzi! Lovitură pentru proprietarii de mașini vechi din România

Administrația Fondului de Mediu (AFM) informează că suspendă temporar desfășurarea programelor de finanțare, inclusiv lansarea sesiunii Rabla pentru persoanele fizice, până la înființarea noului Guvern.

AFM suspendă derularea programelor de finanțare
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat miercuri suspendarea tuturor programelor de finanțare aflate în derulare, inclusiv amânarea lansării sesiunii Rabla pentru persoane fizice, care era programată pentru joi, 19 iunie 2025, la ora 10:00.

Această decizie vine pe fondul negocierilor recente pentru formarea unui nou Guvern, proces menit să garanteze echilibrul și stabilitatea atât în cadrul executivului, cât și în administrarea fondurilor bugetare.

Florin Bănică, președintele AFM, a afirmat că negocierile recente pentru formarea unui nou Guvern urmăresc să aducă echilibru și stabilitate, subliniind importanța ca noua administrație, împreună cu AFM, să prioritizeze alocările bugetare în funcție de nevoile actuale ale populației. El a precizat că AFM va continua să susțină finanțarea programelor de mediu care au un impact direct asupra mediului și, implicit, asupra calității vieții oamenilor.

Totodată, Bănică a menționat că este esențial ca lucrurile să se desfășoare cu răbdare și înțelepciune, iar suspendarea programelor AFM reprezintă un argument solid pentru ca prioritățile guvernamentale să poată fi respectate.

„Negocierile din ultimele zile în ceea ce priveşte constituirea unui nou Guvern au scopul de a aduce echilibru şi stabilitate, tocmai de aceea este important ca noul guvern, împreună cu AFM, să prioritizeze alocările bugetare în funcţie de nevoile actuale ale populaţiei. AFM îşi va păstra poziţia şi va promova finanţarea programelor de mediu care au direct impact asupra mediului, implicit asupra calităţii vieţii oamenilor.

Este important ca lucrurile să fie făcute pe rând, cu răbdare şi înţelepciune, tocmai de aceea suspendarea programelor AFM este un argument solid pentru ca priorităţile guvernului să poată fi onorate”, a declarat acesta.

AFM își reafirmă dedicarea față de susținerea proiectelor de mediu care influențează direct calitatea vieții și protecția mediului, însă consideră că suspendarea temporară a programelor este necesară pentru a permite stabilirea noilor priorități guvernamentale într-un mod echilibrat, sustenabil și transparent.

Mircea Fechet și-a exprimat speranța că programul Rabla va continua
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat la sfârșitul săptămânii trecute că programul Rabla reprezintă o inițiativă eficientă și și-a exprimat speranța că acesta va continua și în acest an, deși coaliția de guvernare încearcă să reducă cheltuielile bugetare pentru a acoperi un deficit care depășește 9%.

„Fiecare ne dorim ca în propriul oraş unde locuim să respirăm un aer mai curat şi din motivul acesta am mărit valoarea ecotichetului, pentru că lumea se apucase iar să cumpere maşini second-hand din vestul Europei”, a declarat el la Prima TV.

Bugetul Programului Rabla pentru anul în curs se ridică la 1,43 miliarde de lei, fiind cu aproape 50% mai mare comparativ cu suma alocată în 2024. Acești bani ajung „într-un procent însemnat” la producătorii români de autoturisme. Totodată, valoarea ecotichetului pentru achiziționarea mașinilor electrice a fost majorată de la 5.000 de euro la 7.500 de euro.

„Speranţa mea este că Programul Rabla nu se va opri. Spun asta gândindu-mă la tradiţia de 20 de ani a acestui program, care şi-a dovedit utilitatea. Fără îndoială, e un program eficient. Spun asta gândindu-mă la un jalon din PNRR, pe care trebuie să îl îndeplinim, şi care se referă la un sfert de milion de rable scoase de pe străzile României până în anul 2026. Spun asta gândindu-mă la cei doi mari producători de autoturisme din România, care şi-au dimensionat business-ul şi cu luarea în considerare a programului Rabla.

Pentru că, totuşi, injectăm 1,43 de miliarde de lei anul acesta, sau cel puţin asta ne-am propus, în piaţă, iar aceşti bani ajung într-un procent însemnat şi la cele două mari companii, la producătorii români de autoturisme, la Dacia şi la Ford, fără a-i minimaliza pe importatori. Există în România o întreagă industrie a pieselor auto, care alimentează şi fabricile din Europa. Şi am citit statistici legate de numărul de componente dintr-o maşină importată din altă ţară, numărul de componente fabricate în România şi am constatat că acest procent este unul însemnat.

Din acest motiv şi gândindu-mă la zecile de mii de români care aşteaptă cu nerăbdare lansarea programului, aşa cum l-au aşteptat în fiecare an, eu cred că programul Rabla trebuie să continue. Şi dacă, în viitor, guvernul va decide că nu mai doreşte să finanţeze un astfel de program, bineînţeles că o poate face anunţând în prealabil că îşi propune să diminueze această măsură de sprijin”, a afirmat oficialul.

Stirea anterioara

Șapte reguli pentru gătirea corectă a alimentelor prăjite

Stirea Urmatoare

Tinerii din Botoșani sunt invitați să ia parte la un dialog esențial despre viitorul lor în Uniunea Europeană

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.