Câte firme pot să-şi stabilească sediul social în acelaşi apartament

Câte firme pot să-şi stabilească sediul social în acelaşi apartament

Fondatorii societăţilor comerciale trebuie să îndeplinească anumite condiţii pentru a asigură desfăşurarea legală a activităţii economice în cadrul firmei. Cabinetul de avocatură Leonte Oana Mădălina juridic vă oferă răspunsuri la întrebarea: „Câte firme pot să-şi stabilească sediul social în acelaşi apartament?". Conform noilor reglementări aduse de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) modificările în prevederile legislative referitoare la procedura înfiinţării unei societăţi comerciale, doresc să reducă numărul cazurilor de evaziune fiscală.

Schimbările în legislaţia societăţilor comerciale prezentate în Ordinul ANAF nr. 108/2012 îi obliga pe întreprinzători să îndeplinească anumite condiţii legale înainte de a obţine certificatul de funcţionare pentru firmă lor. Înregistrarea mai multor firme în acelaşi spaţiu este practic imposibil deoarece organele competente verifica şi sancţionează acest lucru. În momentul în care dosarul de înregistrare este depus la oficiul Registrului Comerţului, angajaţii de la O.N.R.C. vor luă legătură cu angajaţii Administraţiei Financiare din localitatea în care se afla spaţiul comercial sau imobilul care va deveni sediul social al firmei. Cererea de verificare a sediului social va fi analizată de Administraţia Financiară.

Stabilirea sediului social într-un apartament poate creă mai multe probleme. Pe lângă dificultăţile care apar în urmă obţinerii acordului vecinilor şi al asociaţiei de locatari, noile reglementări precizează faptul că numărul societăţilor comerciale înregistrate într-un apartament nu poate depăşi numărul de încăperi obţinute prin procesul de partajare. Prin consecinţă, asociaţii mai multor societăţi vor fi nevoiţi  să găsească diferite sedii pentru firmele lor. Găsirea unui spaţiu ideal pentru sediul profesional al societăţii necesită timp şi răbdare.

Reglementările care au intrat în vigoare recent precizează faptul că un apartament poate deveni sediul social al mai multor societăţi numai în cazul în care numărul camerelor permite funcţionarea mai multor firme. Prin intermediul acestor prevederi legale, autorităţile competente doresc să scadă numărul cazurilor în care anumiţi întreprinzători aleg acelaşi apartament că sediul social al mai multor societăţi comerciale. Ordinul ANAF nr.108 /2012 publicat în Monitorul Oficial al României, nr. 99 din 8 februarie 2012 prezintă nouă procedura a eliberării certificatului de sediu social.

Conform legislaţiei în vigoare, fondatorii firmelor vor completă o „Cerere de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social” care va fi depusă la oficiile Registrului Comerţului şi nu la Fisc. Întreprinzătorii vor ataşă cererii timbrul fiscal potrivit, în variantă originală.

Antreprenorii care sunt convinşi că nu vor putea scăpa de aglomeraţia de la oficiile Registrului Comerţului şi de întârzierile în verificarea şi eliberarea certificatului pentru sediul social, au posibilitatea să apeleze la serviciile de asistenta juridică oferite de un birou de avocatură. Mai mult, unele cabinete de avocatură oferă serviciul de găzduire sediu social pentru a rezolva problemă stabilirii sediului profesional pentru diferitele societăţi comerciale. Întreprinzătorii care doresc să beneficieze de serviciile de găzduire sediu social vor plăti o sumă mai mică pentru acest serviciu decât sumă achitată pentru chiria lunară sau anuală a apartamentului având rolul de sediu social al unor firme.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Coafezele, somate să își plătească impozitele! ANAF vrea să reducă evaziunea fiscală și pornește verificarea

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.